Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (Seu Baix Penedès) (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA I |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA I | Codi | 11274104 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
Perera, J. i altres, L'educació lingüística en situacions multiculturals i multilingües, ICE/Horsori, Barcelona, 2003 Ricci, F., Stoppini, L., L'acquisizione della lingua straniera nella scuola dell'infanzia: una ricerca con bambini dai tre ai sei anni, Guerra, Perugia, 2010 Billiez, J. (ed.), De la didactique des langues à la didactique du plurilinguisme, CSL-Lidilem, Université Stendhal, Grenoble III, Grenoble, 1998 Armand, F., Maraillet, W., Beck, I. A., Eveil au langage et ouverture à la diversité linguistique: le projet ELODiL, , 2003 Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, El desplegament del currículum i la programació al segon cicle de l'Educació Infantil, , 2009 Bouton, Ch., Desarrollo del lenguaje: aspectos normales y patológicos, UNESCO, Buenos Aires 1976 Bruner, J., La parla dels infants; com s'aprèn a fer servir el llenguatge, EUMO, Vic, 1985 Vila, I., Llengua, escola i immigració: un debat obert, Graó, Barcelona, 2006 Vila, I., Siguan, M., Metdologia per al llenguatge de l'estudi infantil, EUMO, Vic, 1986 Vila, I., Adquisición y desarrollo del lenguaje, Graó, Barcelona, 1990 Byram, M., Cultural studies in foreign langage education, Multilingual Matters, Clevedon, 1989 Clemente, R. A., Desarrollo del lenguaje, Octaedro, Barcelona, 1995 Ruiz Bikandi, U., Didáctica de la segunda lengua en Educación infantil i Primaria, Síntesis, Madrid, 2000 Sánchez -Cano, M, La conversa en petits grups a l'aula, Graó, Barcelona, 2.009 Sánchez- Cano, M., "El alumnado y el trabajo de la lengua oral" dins del Manual de Asesoramiento Psicopedagògico., Graó, Barcelona 2.007 Bullich, E.; Maure, M., Manual del rondallaire, La Magrana, Barcelona, 1996 Sánchez-Cano, M., Aprendiendo a hablar con ayuda, Milenio, Lleida, 2.001 Picq, P.; Sagart, L.; Dehaene, C., La història més bonica del llenguatge, Edicions de 1.984. Col.lecció De Bat a Bat, Barcelona 2.009 Bigas, M.; Correig, M. (ed), Didáctica de la lengua en Educación Infantil, Síntesis, Educación, Madrid, 2001 Badia Armengol, D.; Vilà i MIguel, N., Contes per fer i refer, Graó, Barcelona Oriol, Carme, Introducció a l'etnopoètica. Teoria i formes del folklore en la cultura catalana., Cossetània, Valls, 2.002 Vigotski, L.S., Pensament i llenguatge, EUMO, Vic, 1.988 Palou, Juli, La llengua oral a l'escola. Deu experiències didàctiques., Graó, Barcelona, 2.005 Vigotski, L.S., Adquisició i desenvolupament del llenguatge, Graó, Barcelona, 1.989 |
|
|
Complementària | |
http://blocs.mesvilaweb.cat/media/cGlsWzFd_153243_1_3029_1.pdf (El pla per a l'actualització del programa d'immersió lingüística a Catalunya)
www.xtec.es/recursos/catala/index.htm www.unamadecontes.cat/ www.xtec.es/recursos/lit_inf/contes/ www.gretel-uab.pangea.org/endevinalles/ Didàctica de la llengua en educació infantil 2011 - 2012 7 |