2015_16
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009)
 Assignatures
  APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries En la primera sessió de classe es presentarà la guia docent, el funcionament de l'assignatura i, el sistema i instruments d'avaluació.
Sessió Magistral Explicació dels continguts dels mòduls amb suport de material imprès i digital.
Estudis previs Treball d'estudi i aprofundiment de les lectures recomanades per a cada mòdul. Es facilitaran qüestions a resoldre amb la finalitat que l'estudiant pugui identificar aspectes rellevants del propi aprenentatge en relació als continguts abordats en el mòdul.
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge En acabar cada mòdul l'alumne haurà d'aportar evidències del què ha après en el mòdul. Aquesta activitat individual està pensades per potenciar la reflexió personal i professional i fonamentar la concreció i definició de principis i criteris d'actuació educativa habituals en contextos d'ensenyament i aprenentatge específics de secundària.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Estudi i resolució de casos pràctics que els alumnes, en petit grup,hauran d' analitzar emprant coneixements relacionats amb els continguts tractats en cada mòdul. La situació problema que es narra en cada cas respon a qüestions que els professors de secundària i de Formació Professional es plantegen o es poden arribar a plantejar sobre temàtiques per fonamentar un bon desenvolupament de la seva activitat docent.
Atenció personalitzada El sentit de l'atenció personalitzada és promoure l'avaluació formativa i formadora del procés d'ensenyament i aprenentatge. Es concreta en el seguiment del treball individual i d'equip de l'estudiant i en l'oferiment d'ajuda per a l'autoregulació del seu procés d'aprenentatge. En aquest sentit, es procurarà fer el retorn qualitatiu comentat tant del procés de treball com dels productes lliurats.