Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009) |
Assignatures |
COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA EN LLENGUA I LITERATURA ESPANYOLA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2020_21 |
Assignatura | COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA EN LLENGUA I LITERATURA ESPANYOLA | Codi | 11605141 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Primer | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Complements de formació disciplinària en LLENGUA | |
1. Introducció | 1.1. El Currículum de Llengua a l'ESO i Batxillerat 1.2. L'avaluació de la competència lingüística en llengua castellana 1.3. Fonts bibliogràfiques i recursos digitals de referència per al docent |
2. Interferències gramaticals | 2.1. Llistat prescriptiu de termes gramaticals: morfologia, sintaxi i semàntica 2.2. Glossari de termes gramaticals de la RAE i la Gramàtica essencial de la llengua catalana |
3. Interferències ortogràfiques | 3.1. Ortografia: accentuació, grafies i puntuació |
4. Interferències lèxic-semàntiques | 4.1. Calcs semàntics i formals |
5. Interferències discursives | 5.1. L'ús dels connectors 5.2. La deixi en castellà i en català |
COMPLEMENTS de FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA en LITERATURA | |
1. Metodologies del comentari de textos literaris | |
2. El gènere del conte: del tradicional al contemporani | |
3. Els Segles d'Or i la seva pervivència: |
3.1. Poesia: temes, tòpics, mites, contrafacta 3.2. El Quijote i les veus narratives |
4. Teatre i acció socio-política: de Lope de Vega a Moratín | |
5. Romanticisme: personatges, tipus i arquetips | |
6. Literatura i memòria: del segle XIX a la Guerra Civil | |
7. Canon escolar i nous corrents literaris |