2010_11
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Formació de Professionals de la Formació (2010)
 Assignatures
  RECERCA SOBRE LA PRÀCTICA PROFESSIONAL DELS FORMADORS II
   Fonts d'informació
Bàsica Freire, P., Pedagogy of the oppressed, New York: Continuum., 2003
Angulo, F. , “De la investigación sobre la enseñanza al conocimiento docente”, en A.I. Pérez Gómez, J. Barquín y J.F. Angulo (eds.): Desarrollo profesional del docente. Política, investigación y práctica, Madrid:akal, 1999
Aubert, A. & Soler, M., Dialogism: The dialogic turn in the social sciences. In J. Kincheloe & R. Horn (Eds.), The Praeger Handbook of Education and Psychology. Vol 3, (pp. 521–529). , Westport, CT: Greenwood Publishers., 2007
Berger, P. & Luckmann, T., The Social Construction of Reality, New York: Doubleday., 1966
Bolívar, A. , El conocimiento de la enseñanza. Epistemología de la investigación curricular, Granada: Force., 1995
CREA, INCLUD-ED. Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education. Integrated Project. 6th Framework Program. Priority 7th, Citizens and Governance in a European Knowledge-based Society, , 2006–2011
CREA, WORKALÓ. The creation of new occupational patterns for cultural minorities. The Gypsy case. RTD project. Fifth Framework Program of Research of the European Commission. DG XII. Improving the Socio-eco, , 2001–2004
CREA, AMAL: Inmigración y mercado laboral. Research and Development National Plan. Ministry of Science and Technology, , 2001–2005
Denzin, N.; Lincoln, Y., The Landscape of qualitative research : theories and issues., Thousand Oaks: Sage Publications., 2003
Denzin, N.; Lincoln, Y., Collecting and interpreting qualitative materials, Thousand Oaks: Sage Publications., 2003
Denzin, N.; Lincoln, Y., Handbook of qualitative research. , Thousand Oaks: Sage Publications., 1994
Fenstermacher, G.D., “The knower and the known: The nature of knowledge in research on teaching”, en L. Darling-Hammond (ed.), Review of Research in Education, 20, 3-56., Washington: AERA, 1994
Flecha, R., & Gómez, J., Participatory Paradigms: Researching ‘with’ rather than ‘on’. In B. Crossan, J. Gallacher & M. Osborne (eds.) Researching Widening Access: Issues and approaches in an international context. pp, London: Routledge., 2004
Ferrández, A.; Tejada, J.; Jurado, P.; Navío, A.; Ruíz, C., El formador de Formación Profesional y Ocupacional., Barcelona: Octaedro, 2000
Garfinkel, H., Studies in Ethnomethodology, New York: Prentice-Hall., 1967
Goffman, E. , The Presentation of self in everyday life, New York: Doubleday., 1959
Gómez, J., Latorre, A., Sánchez, M., & Flecha, R., Metodología comunicativa crítica, Barcelona: Hipatia., 2006
Gómez, A.; Racionero, S.; Sordé, T., Ten Years of Critical Communicative Methodology, International Review of Qualitative Research, Vol. 3, N 1, 2010
Ruiz Bueno, C., La evaluación de programas de formación de formadores en el contexto de la formación en y para la empresa. Tesis doctoral. Dirigida por J. Tejada. Universidad Autónoma de Barcelona. Departament de Ped, Disponible en: http://www.tdr.cesca.es/, 2001
Shulman, L., Paradigms and research programs in the study of teaching: A contemporary perspective. En M. Wittrock (dir) Handbook of Research on Teaching. 3 ed. Nueva York: MacMillan. pp. 3-36. Edición castellana: , Barcelona: Paidós, 1986
Tejada, J. y Giménez, V. (coords.) , Formación de formadores. Escenario institucional, Madrid: Thomson Ed, 2007

 

Complementària Bolívar, A.; Domingo, J. y Fernández, M. , La investigación biográfico-narrativa en educación. Enfoque y metodología. , Madrid: La Muralla., 2001
Buendía, L., Colás, P. y Hernández, F., Métodos de investigación en psicopedagogía, Madrid: McGraw-Hill/Interamericana de España., 1998
Drucker, R., La gestión de un tiempo de grandes cambios , Edhasa. Gestión 2000, 1996
Elboj, C., Puigdellívol, I., Soler, M., & Valls, R., Comunidades de aprendizaje. Transformar la educación, Barcelona: Graó., 2002
Knight, P. , El profesorado de Educación Superior. Formación para la excelencia , Narcea. Madrid, 2005
Morin, E., Los siete saberes necesarios para la educación del futuro , Paidós Barcelona , 2001
Morin, E.; Ciurana, E.R. y Motta, R. , Educar en la era planetaria, Gedisa Ed. Barcelona, 2003
Schön, D. A., El profesional reflexivo. Cómo piensan los profesionales cuando actúan , Barcelona: Paidós/MEC. , 1998
Stenhouse, L., Investigación y desarrollo del currículo, Madrid: Morata, 1984
Stoll, L.; Fink, D. y Earl, L., Sobre el aprender y el tiempo que requiere, Octaedro. Barcelona, 2004
Tardif, M. , Los saberes del docente y su desarrollo profesional , Narcea. Madrid, 2004