2014_15
Educational guide 
Faculty of Education Sciences and Psychology
A A 
 
Health Psychology (2012)
 Competences


TypeA Code Competences Specific
  Common
  AC1 Adquirir, desenvolupar i posar en pràctica un concepte de salut integral biopsicosocial d'acord amb les directrius establertes per la OMS.
  AC2 Reconèixer i argumentar la naturalesa psicológica del transtorns mentals i de comportament, i ser capaç d'identificar els factors psicològics associats als problemes de salut/malaltia.
  AC3 Identificar, descriure i comporar els difernts models d'avaluació, diagnòstic, intervenció i tractament en el camp de la Psicologia de la salut, així com les tècniques i procediments que d'ells se'n deriven per a la promoció de la salut i la prevenció de la malaltia.
  AC4 Panificar, desenvolupar i, en el seu cas, supervisar el procés d'avaluació psicològica dels diferents tipus de trastorns psicològics, així com dels factors psicològics implicats en les processos de salut i malaltia, en els diferents contextos, per a establir com a resultat d'aquesta avaluació el diagnostic concret.
  AC5 Dissenyar, desenvolupar, supervisar i, en el seu cas, avaluar plans i programes d'intervenció i tractament psicològic en el funció del diagnòstic i de les variables del tipus individual i social que concórren en cada cas i d'acord amb l'objectiu d'intervenció ( prvenció, tractament, rehabilitació, consell, entre d'altres)
  AC6 Dissenyar, desenvolupar i supervisar programes de prevenció de la malaltia i la promoció de la salut psicològica en tots els seus nivells ( universal, selectiva i indicada, comunitària, familiar, educativa, individual).
  AC7 Identificar el marc d'actuació del psicòleg de la sult i saber derivar al professional especialista corresponent.
  AC8 Mostrar habilitats de comunicació interpersonal i de maneig de les emocions adequades per a la interacció terapeuta/pacient efectiva, en els processos d'identificació del problema, avaluació, comunicació del diagnòstic i intervenció i seguiment.
  AC9 Identificar i formular problemes d'investigació en el context del seu exercici professional, i abordar-los d'acord amb el mètodes, tècniques i procediments d'investigació propis de la Psicologia.
  AC10 Ajustar-se a les obligacions deontològiques de la Psicologia en l'àmbit sanitari i mostrar un compromís ètic i professional pel que fa a les responsabilitats cíviques i socials, especialment en el que fa referència a la igualtat de les persones, el respecte a la diversitat i els valors propis d'una cultura democràtica.
  AC11 Analitzar i identificar les necessitat de potencials clients i establir objectius adequats al procés d'intervenció.
TypeB Code Competences Transversal
  Common
  BC1 Learning to learn
  BC2 Effective solutions to complex problems
  BC3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
  BC4 Autonomy, responsibility and initiative
  BC5 Teamwork, collaboration and sharing of responsibility
  BC6 Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field
  BC7 Sensitivity to environmental issues
TypeC Code Competences Nuclear
  Common
  CC1 Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English
  CC2 Be advanced users of the information and communication technologies
  CC3 Be able to manage information and knowledge
  CC4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV
  CC5 Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals
  CC6 Be able to define and develop their academic and professional project