2016_17
Guía docente 
Facultad de Ciencias de la Educación y Psicología
A A 
castellano 
 
Tecnología Educativa: e-Learning y Gestión del Conocimiento (2012)
 Asignaturas
  DISEÑO Y VIABILIDAD DE PROYECTOS TECNOLÓGICOS PARA LA FORMACIÓN
   Fuentes de información
Básica
  1. WOODS, P. (1998): Investigar el arte de la enseñanza. El uso de la etnografía en la educación. Temas Paidós Educación. Barcelona.

 

Introducció: Interessant perquè fa una reflexió molt estructurada sobre el paper de l’investigador en la investigació etnogràfica.

 

Pàg. 74 a 97. Descripció dels dilemes de l’investigador/a a l’hora d’abordar una investigació etnogràfica. Interessant la lectura d’aquests apartar abans d’abordar una investigació utilitzant el mètode qualitatiu.

 

 

 

 

  1. BOLIVAR, A. (1998): La investigación biográfico-narrativa. Guía para indagar en el campo. Grupo editorial universitario. Granada.

 

Llibre centrat en tècniques qualitatives per a la recollida de dades.

 

Capítol 22. Metodologia biogràfico-narrativa. Especialment interessant per a entendre les característiques i la forma d’aplicar aquesta tècnica biogràfico-narrativa de recollida de dades.

 

 

  1. BRUBACHER, J. W. et al. (2000): Cómo ser un docente reflexivo. La construcción de una cultura de la indagación en las escuelas. Gedisa. Biblioteca de Educación. Barcelona.

 

Capítol 1. La Tècnica reflexiva i el docent. Interessant per ajudar als professionals de l’educació a tenir consciència de les aportacions que reflexionar sobre la pròpia acció professional pot aportar a la millora de l’educació i de les pròpies tasques diàries.

Interessants, també, els estudis de cas que es relaten en els següents capítols i que poden exemplificar com portar a terme una tècnica d’aquestes característiques.

 

 

  1. BLANDEZ, J. (1996): La investigación-acción: Un reto para el profesorado. Guía práctica para grupos de trabajo, seminarios y equipos de investigación. INDE Publicaciones. Zaragoza.

 

Capítol III. Guia practica per a desenvolupar una investigació acció. Especialment interessant per a poder dissenyar i planificar un projecte d’investigació-acció. Al estar el capítol estructurat en forma de preguntes i respostes resulta molt estructurat i clar a l’hora de dissenyar la nostra pròpia investigació. Especialment interessant la gràfica de la pàgina 80.

Interessant, també, el següent capítol en el que s’exemplifica el procés d’investigació-acció amb un cas real.

 

 

  1. BARBIER, R. (1977): La Recherche-Action dans l’Institution Éducative. Gauthier-villars. Paris.

 

Capítol II. Punt 2.2.2. Principis generals de la investigació-acció institucional.

Aquest apartat resulta especialment interessant si el que ens proposem és realitzar una investigació-acció en la mateixa institució en la que desenvolupem la nostra tasca professional.

 

 

  1. CARDONA, M. C. (2002): Introducción a los Métodos de Investigación en Educación. Editorial EOS. Madrid.

 

Llibre que sintetitza els aspectes més rellevants a tenir en compte en els mètodes d’investigació qualitativa i quantitativa. Recomanable per a tenir una idea més clara de les principals diferències entre uns i altres i per a revisar-lo mentre ens plantegem el tema d’investigació i la forma d’abordar-lo.

Complementaria