2018_19
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Doble titulació de Grau d'Educació Infantil i d'Educació Primària (2013)
 Assignatures
  ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA I
   Fonts d'informació
Bàsica Perera, J. i altres, L'educació lingüística en situacions multiculturals i multilingües, ICE/Horsori, Barcelona, 2003
Ricci, F., Stoppini, L., L'acquisizione della lingua straniera nella scuola dell'infanzia: una ricerca con bambini dai tre ai sei anni, Guerra, Perugia, 2010
Billiez, J. (ed.), De la didactique des langues à la didactique du plurilinguisme, CSL-Lidilem, Université Stendhal, Grenoble III, Grenoble, 1998
Armand, F., Maraillet, W., Beck, I. A., Eveil au langage et ouverture à la diversité linguistique: le projet ELODiL, , 2003
Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, El desplegament del currículum i la programació al segon cicle de l'Educació Infantil, , 2009
Bouton, Ch., Desarrollo del lenguaje: aspectos normales y patológicos, UNESCO, Buenos Aires 1976
Bruner, J., La parla dels infants; com s'aprèn a fer servir el llenguatge, EUMO, Vic, 1985
Vila, I., Llengua, escola i immigració: un debat obert, Graó, Barcelona, 2006
Vila, I., Siguan, M., Metdologia per al llenguatge de l'estudi infantil, EUMO, Vic, 1986
Vila, I., Adquisición y desarrollo del lenguaje, Graó, Barcelona, 1990
Byram, M., Cultural studies in foreign langage education, Multilingual Matters, Clevedon, 1989
Clemente, R. A., Desarrollo del lenguaje, Octaedro, Barcelona, 1995
Ruiz Bikandi, U., Didáctica de la segunda lengua en Educación infantil i Primaria, Síntesis, Madrid, 2000
Sánchez -Cano, M, La conversa en petits grups a l'aula, Graó, Barcelona, 2.009
Sánchez- Cano, M., "El alumnado y el trabajo de la lengua oral" dins del Manual de Asesoramiento Psicopedagògico., Graó, Barcelona 2.007
Bullich, E.; Maure, M., Manual del rondallaire, La Magrana, Barcelona, 1996
Sánchez-Cano, M., Aprendiendo a hablar con ayuda, Milenio, Lleida, 2.001
Picq, P.; Sagart, L.; Dehaene, C., La història més bonica del llenguatge, Edicions de 1.984. Col.lecció De Bat a Bat, Barcelona 2.009
Bigas, M.; Correig, M. (ed), Didáctica de la lengua en Educación Infantil, Síntesis, Educación, Madrid, 2001
Badia Armengol, D.; Vilà i MIguel, N., Contes per fer i refer, Graó, Barcelona
Oriol, Carme, Introducció a l'etnopoètica. Teoria i formes del folklore en la cultura catalana., Cossetània, Valls, 2.002
Vigotski, L.S., Pensament i llenguatge, EUMO, Vic, 1.988
Palou, Juli, La llengua oral a l'escola. Deu experiències didàctiques., Graó, Barcelona, 2.005
Vigotski, L.S., Adquisició i desenvolupament del llenguatge, Graó, Barcelona, 1.989

 

 

Complementària

http://blocs.mesvilaweb.cat/media/cGlsWzFd_153243_1_3029_1.pdf

(El pla per a l'actualització del programa d'immersió lingüística a Catalunya)

www.xtec.es/recursos/catala/index.htm

www.unamadecontes.cat/

www.xtec.es/recursos/lit_inf/contes/

www.gretel-uab.pangea.org/endevinalles/

Didàctica de la llengua en educació infantil 2011 - 2012

7