Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Doble titulació de Grau d'Educació Infantil i d'Educació Primària (2013) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES II |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2017_18 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES II | Codi | 11904106 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Tema 1.- Introducció de l’assignatura. | 1.1.- Presentació de l’assignatura: temporització, metodologies i criteris d’avaluació que es faran servir. |
Tema 2. Descoberta de l'entorn natural a l'educació infantil | La consciència del medi natural que ens envolta. La interrelació medi social, natural i les matemàtiques. La utilització del medi natural per a treballar altres aprenentatges propis de l'infant. Introducció a l'aprenentatge basat en indagacions: justificació de la seva aplicació en infants de 0-6 anys. |
Tema 3. Aplicació del mètode científic i l’experimentació en infants de 0 a 6 anys: Aprenentatge basat en indagacions | Inquiry-based learning (aprenentatge basat en indagacions). Observacions, plantejament d’interrogants i la cerca de respostes. Articles sobre experiències Els científics a l’aula: la figura dels científics com a eina educativa |
Tema 4. Eines didàctiques per a l’ensenyament-aprenentatge de les ciències experimentals en Educació Infantil | Observacions d’elements naturals a l’aula (Càmara Moticam, sensors de so, balances, lupes), pressa de dades, anàlisi i representació mitjançant eines TIC. PBL i enfoc CTS per a la didàctica de les ciències experimentals en Educació Infantil. El treball en centres i equipaments (Museus, CRARC, parcs, projectes d’escoles,...) |
Tema 5. El tractament d'eixos bàsics de geografia a Educació Infantil. Les bases de l'espai. | Característiques de la percepció infantil de l'espai. Continguts fonamentals i estratègies a treballar a l'aula. |
Tema 6. El tractament d'eixos bàsics d'història a Educació Infantil. Les bases del temps. | Característiques de la percepció infantil del temps. Continguts fonamentals i estratègies a treballar a l'aula. |
Tema 7. L'aplicació d'altres ciències socials a Educació Infantil. | Característiques de la percepció infantil del medi econòmic, polític i cultural. Continguts fonamentals i estratègies a treballar a l'aula. |