2017_18
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Doble titulació de Grau d'Educació Infantil i d'Educació Primària (2013)
 Assignatures
  COMPETÈNCIA COMUNICATIVA ORAL I CULTURA POPULAR
   Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
C4
Realització de tasques relacionades amb els continguts ja treballats a l'aula o bé amb tòpics amb què l'alumnat haurà de fer recerca i treballar a casa. 10
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
Aei11
Elaboració d'un portafolis setmanal. 25
Supòsits pràctics/ estudi de casos
Aei11
Visites a escoles per poder analitzar casos pràctics 50
Fòrums de discussió
B2
C3
S'avaluarà la participació activa als fòrums virtuals. 5
Pràctiques a través de TIC
C3
Treballs d'integració de les TIC a l'aula
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Aei11
MIei4
B3
Realització de petits treballs estretament relacionades amb continguts treballats a l'aula. 5
Altres  

S'avaluarà l'assistència a totes les sessions i les absències injustificades seran penalitzades.

5
 
Altres comentaris i segona convocatòria

"This subject is practical and the students must prove their knowledge of it through their participation and the different tasks they must submit. They also have to do through visits to schools and the subsequent analysis of the experience which means that they must be required to do several visits to schools on days where they do not have any other class at the university"

None of the tasks weights more than half of the final grade, so none of the tasks is essential to pass the subject.

After each task, the students will receive the corresponding feedback that will enable them to improve but they will NOT be able to resubmit the task.

The final grade will be calculated out of a formula. This consists on the addition of all the tasks and a daily task done regarding the things worked in class. We will then calculate this same value and multiply it for the % of attendance. We will add both results and divide them by two.

This is:

- if student A has a 10 as a result the different tasks but has attended to 75% of the lessons, this student will have a final grade of: 8,75 that comes from: ((10) + (10 75%)) / 2 = 8,75

- if student B has a 5 as a result of the different tasks but has attended a 100% of the lessons, this student will have a final grade of: 5 that comes from: ((5) + (5 100%)) / 2 = 5

- if student C has a 7 as a result of the different tasks but has attended a 10% of the lessons, this student will have a final grade of: 3,85 that comes from: ((7) + (7 10%)) / 2 = 3,85

Note that

if we find plagiarism in any of the tasks the student will NOT be allowed to present any other task, and he or she will DIRECTLY FAIL the subject.

Depending on the case we might even proceed to file a report of the conduct.

All the works presented in this subject must be original and must be created with the students own command of English (the use of translation tools for translating paragraphs, sentences or expressions OR the correction of the tasks by anyone who is not the own student will also be considered plagiarism).

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat."