Avaluació i Mesura de la Conducta (2007) |
Assignatures |
AVALUACIÓ PSICOLÒGICA EN ÀMBITS DEL DESENVOLUPAMENT HUMÀ |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | AVALUACIÓ PSICOLÒGICA EN ÀMBITS DEL DESENVOLUPAMENT HUMÀ | Codi | 115192105 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2on | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Obligatòria | Primer | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Presentació per part del professor dels temes teòrics més rellevants, fomentant la participació i la discussió. Demostració de les tècniques d’avaluació utilitzades per als diferents àmbits del desenvolupament. Explicació de les diferents tècniques d’anàlisi qualitativa i quantitativa. Presentació per part del professor de casos utilitzant les tècniques d’avaluació que es treballen a l’assignatura. Aprenentatge basat en problemes: el professor presenta un problema que els alumnes han de resoldre a classe en grup, utilitzant la metodologia PBL, trobant entre tots la solució i exposant-la a classe. Pràctiques individuals i en grup pel domini de les tècniques qualitatives i quantitatives d’anàlisi. Aplicació de tècniques d’avaluació i escales d’observació, elaboració d’un diagnòstic, anàlisi qualitatiu i quantitatiu de les dades, i elaboració d’informe. |
Sessió Magistral | Exposició dels continguts de l'assignatura |
Presentacions / exposicions | Exposició oral per part dels alumnes dels treballs i/o tema concret |
Estudi de cas | Analitzar diverses situacions per capacitar a l'alumne en l'avaluació dels diferents àmbits del desenvolupament psicològic |
Treballs | Elaboració de memòria/informes sobre la temàtica de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis | Resoldre problemes i exercicis per capacitar a l'alumne en l'avaluació i diagnòstic psicològic |