2009_10
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Geografia (2001)
 Assignatures
  ORDENACIÓ DEL TERRITORI II
DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) ORDENACIÓ DEL TERRITORI II Codi 12092016
Ensenyament
Geografia (2001)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
6 4.5 1.5 Troncal Cinquè Segon
Modalitat i llengua d'impartició Veure grups activitat
Prerequisits
Departament Unitat Predepartamental de Geografia
Coordinador/a
BLAY BOQUÉ, JORDI
Adreça electrònica jordi.blay@urv.cat
jj.iniesta@urv.cat
Professors/es
BLAY BOQUÉ, JORDI
INIESTA GIRONA, JOAN JAUME
Web http://www.sre.urv.es/web/geografia/
Descripció general i informació rellevant ORDENACIÓ DEL TERRITORI I i II Es tracta de dues assignatures quatrimestrals que componen, en realitat, un conjunt coherent de continguts. Aquests consisteixen en: a) Una part teòrica de l'assignatura que aborda inicialment els conceptes essencials de l'ordenació del territori, escales, perspectives, agents i legislació existent d'interès, incloent el repàs dels coneixements essencials sobre planejament territorial i urbanístic, que en part poden haver-se apuntat en altres matèries. També es planteja en la part teòrica l'existència de diferents sistemes i mecanismes de gestió d'ordenació del territori a nivell espanyol i europeu. Aquesta part comprèn també l'anàlisi de plans d'ordenació existents de diferents tipus i entorns territorials. b) Una altra part teòrica que aporta el coneixement de l'estructura d'un pla d'ordenació del territori, incloent la informació i anàlisi territorial, diagnòstic territorial, disseny d'objectius i de models territorials, formulació d'alternatives i propostes i, finalment, formes de gestió i avaluació. S'aporten coneixements sobre tècniques d'obtenció, elaboració i exposició de la informació necessària per a la confecció del pla. c) Bona part de l'assignatura s'estructura al voltant de l'aplicació sobre un territori concret dels coneixements adquirits en la part anterior, amb l'elaboració d'un hipotètic pla d'ordenació territorial d'un àmbit supramunicipal. Aquest treball conté elaboració d'informació de camp i estadística, expressió escrita, cartogràfica i gràfica dels resultats, discussió sobre temes territorials específics i formulació de propostes d'actuació que cal defensar davant de la classe. Això permet no només aplicar els coneixements adquirits a l'assignatura sinó també aplicar els coneixements teòrics i pràctics adquirits al llarg de tot l'ensenyament, aportant també un vessant pràctic de gran valor en l'assumpció de competències professionals per als futurs geògrafs.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent