Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Publicitat i Relacions Públiques (2001) |
Assignatures |
HISTÒRIA DEL MÓN ACTUAL |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | HISTÒRIA DEL MÓN ACTUAL | Codi | 12111001 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Primer | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Conèixer l'evolució històrica del segle XX, en especial l'entramat ideològic, social i polític que permet entendre els processos que han dut a la societat actual. | B1 B3 |
C3 C4 |
|
Analitzar la percepció d'aquesta evolució històrica per part dels contemporanis dels fets, així com la interpretació i reconstrucció posterior per part dels intermediaris culturals i polítics. | B1 B3 |
C4 |
|
Conèixer els principals fets que caracteritzen la contemporaneïtat, els conflictes mundials i les dinàmiques de les relacions entre els Estats, els seus interessos geopolítics al llarg del segle XX. | B1 B3 |
C3 C4 |
|
Saber gestionar un debat historiogràfic Utilitzar adequadament la terminologia pròpia de la disciplina a nivell oral i escrit. Identificar les principals tendències historiogràfiques i analitzar críticament els seus desenvolupaments. | B1 B2 B3 B4 B12 |
C3 C4 |
|
Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-se la reflexió sobre el mateix. | B2 B3 B4 B5 |
C3 C4 C5 |