2011_12
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
 
Publicitat i Relacions Públiques (2001)
 Assignatures
  INTRODUCCIÓ A LA CREATIVITAT PUBLICITÀRIA
   Continguts
Tema Subtema
Tema 1: La involució de les espècies. De l’home del Renaixement a l’idiota del s.XXI. El triomf de l’home ludens. Història de les idees. Creak què? Condicions per a un entorn creatiu. La construcció del Jo. El “Jo sóc” metafísic.

Tema 2: Com funciona el cervell: un joc d’hemisferis. La sinapsis. El software mental. De la Il•luminació a la Creació.

Tema 3: Cap a una definició de Creativitat. Camp-Àmbit-Individu Creador. Els guardians de la creativitat. Les intel•ligències múltiples. Les aportacions de Howard Gardner i Mihaly Csiksentmihalyi.

Tema 4: Moviments artístics i Creativitat al s.XX: Del fauvisme al surrealisme. El llenguatge cinematogràfic. Aportacions de la fotografia. El teatre. La literatura i el realisme màgic. La revol•lució de la poesia. La publicitat.

Tema 5 Introducció a la Creativitat Publicitària. Tècniques per produir idees: Roy web Young, Edward de Bono i el pensament lateral, Alex F. Osborn i el brainstorming.... Aptituds de l’Ésser Creador. Analisi de la persona Creativa. L’homo ludens, de nou.

Tema 6 La creació d’una campanya publicitària. L’agència. El briefing de l’anunciant. El departament creatiu. La parella creativa. El “Copy”. El Copy Strategie. L’eix psicològic de H. Joannis. L’ U.S.P de Roser Reeves... Concepte publicitari estratègia creativa.