2011_12
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
 
Publicitat i Relacions Públiques (2001)
 Assignatures
  CREATIVITAT PUBLICITÀRIA
   Continguts
Tema Subtema
Tema 1: La involució de les espècies. El triomf de l’home ludens. Història de les idees. Creak què? Condicions per a un entorn creatiu. La construcció del Jo. El “Jo sóc” metafísic.
Tema 2: Com funciona el cervell: un joc d’hemisferis. La sinapsis. El software mental. De la Il•luminació a la Creació.
Tema 3: L’agència. Departaments de l’agència de publicitat; el departament creatiu. L’equip creatiu. El director creatiu, el redactor o “copy”. El director d’art. Els dissenyadors. El briefing de l’anunciant. La parella creativa. El “Copy”. El Copy Strategie.

Tema 4: Cap a una nova definició de Creativitat. Camp-Àmbit-Individu Creador. Els guardians de la creativitat. Les intel•ligències múltiples. Les aportacions de Howard Gardner i Mihaly Csiksentmihalyi.

Tema 5: Creativitat Publicitària. Tècniques per produir idees: Roy Web Young, Edward de Bono i el pensament lateral, Alex F. Osborn i el brainstorming.... L’eix psicològic de H. Joannis. L’ U.S.P de Roser Reeves.. G.E. White; Reid i Rotfeld; T.A. Bengtson; Johar, Holbrook i Stern; Concepte publicitari estratègia creativa.Aptituds de l’Ésser Creador. Analisi de la persona Creativa. L’homo ludens, de nou.. Creació d’una campanya publicitària. La recerca creativa: una tècnica per a produir idees, el pensament lateral, altres conceptes creatius bàsics. L’anunci: elements constituents: el text publicitari, la imatge. Avaluació d’idees i de propostes gràfiques. Campanyes above the line i below the line.

Tema 6: Aplicacions de la creativitat a premsa, radio, televisió, exterior, below the line. Noves tecnologies, el crossmedia, l’advergaming, les xarxes socials

Tema 7:Creativitat i Política, creació d’una campanya política. Estudi del candidat. Anàlisi de decisió de vot. Creació del programa polític. Actes polítics, mítings, esdeveniments, oratòria política; aplicació de les relacions públiques. Materials de campanya. Internet. La pàgina web. El blog.

Tema 7: Producció i Realització d’una campanya publicitària. Processos de producció: el càsting, el pla de rodatge, el rodatge; la postproducció, la locució i la sonorització. Edició final.

Tema 8: La presentació i la venda de la campanya. Introducció a l’oratòria. Introducció a la psicoestètica. Comunicació verbal i no verbal. El “pitching”. La venda al client. Els materials de suport, els continguts.

Tema 9. La Creativitat Publicitària i la seva aplicació a altres camps de la creació: la literatura. Funcions del llenguatge literari versus el llenguatge publicitari. Convergències entre suports Títol llibre/Eslogan campanya, Portada llibre/Cartell Publicitari; Literatura d’encàrrec/Briefing, Story Conference/reunió creativa...