2011_12
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
 
Publicitat i Relacions Públiques (2001)
 Assignatures
  DRET DE LA PUBLICITAT
   Continguts
Tema Subtema
Lliçó 1.- El concepte jurídic de publicitat. Distinció amb figures afins.
Lliçó 2.- La publicitat i l’ordre constitucional.
Lliçó 3.- Les fonts del dret de la publicitat.
Lliçó 4.- Els subjectes de la relació de comunicació publicitària: l’anunciant i els destinataris. Especial referència a la consideració dels destinataris com a consumidors.
Lliçó 5.- L’objecte de l’activitat publicitària: l’obra publicitària. La seva protecció: la llei de propietat intel•lectual i la Llei de marques.
Lliçó 6.- La publicitat il•lícita i la Constitució de 1978.
Lliçó 7.- La publicitat enganyosa.
Lliçó 8.- La publicitat deslleial. Especial referència a la publicitat comparativa.
Lliçó 9.- La publicitat subliminal.
Lliçó 10.- Els remeis jurídics davant la publicitat il•lícita.
Lliçó 11.- La contractació publicitària.
Lliçó 12.- El contracte de publicitat.
Lliçó 13.- El contracte de difusió publicitària.
Lliçó 14.- El contracte de creació publicitària.
Lliçó 15.- El contracte de patrocini. El contracte de bartering. El contracte de merchandising.
Lliçó 16.- La protecció de la imatge de les persones que anuncien productes o serveis.
Lliçó 17.- Concepte d’autor i d’obra.
Lliçó 18.- Drets que corresponen a l’autor. Especial referència als drets d’explotació de l’obra i a la seva transmissió.
Lliçó 19.- El contracte d’edició.
Lliçó 20.- El contracte de representació teatral i execució musical.
Lliçó 21.- Les obres cinematogràfiques i les obres audiovisuals.
Lliçó 22.- Programes d’ordinador.
Lliçó 23.- Altres drets de propietat intel•lectual.
Lliçó 24.- El Registre de la Propietat Intel•lectual.