2010_11
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Filologia Catalana (2001)
 Assignatures
  LITERATURA ROMÀNICA
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries L’alumne trobarà a l’espai Moodle un text general de presentació de l’assignatura (en format .htlm), el cronograma del curs amb les característiques de les proves (PDF) i un primer lliurament de la bibliografia de l’assignatura (Word).
Sessió Magistral La primera de les dues sessions setmanals destinades als temes complexos 1-4, 9 i 13-14 i la segona dels temes 1-3, 9 i 15 es dedicaran a l’exposició per part del professor de les coordenades en què es plantegen, a una introducció a la bibliografia i a la presentació dels problemes oberts.
Esdeveniments científics i/o divulgatius Audicions discogràfiques comentades annexes als temes 3, 6-7 i visionats amb introducció per part del professor d’òperes (10) i pel·lícules (11) relacionades amb els temes treballats.
Seminaris Els fragments de les lectures obligatòries (temes 4-8 i 10-14) seran objecte de treball aprofundit i exegesi sota la moderació del professor. També ho seran les audicions i els visionats previstos per als temes 3, 6-7 i 10-11. L’alumne trobarà tots els textos que haurà de treballar a l’espai Moodle (PDF).
Presentacions / exposicions La primera de les dues sessions setmanals destinades als temes amb una tradició bibliogràfica més consolidada, 5-8 i 10-12, i la segona dels temes 4-8 i 10-14 es dedicaran a l’exposició per part dels alumnes (dos, com a mínim) de la matèria corresponent d’acord amb la bibliografia assenyalada pel professor. Els alumnes trobaran a l’espai Moodle un esquema de la qüestió amb la bibliografia necessària.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Tant les sessions magistrals com les presentacions fetes pels alumnes donaran pas a espais destinats explícitament a proves objectives de preguntes curtes (contestació en diàleg amb el professor a qüestions d’ordre mètric, retòric, narratològic o analític d’acord amb la bibliografia general assenyalada al principi del curs i consultada particularment).
Treballs L’alumne presentarà un treball a elegir entre els temes annexos 1 i 2.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Cada alumne realitzarà una exploració sobre els recursos disponibles a internet i amb interès acadèmic sobre un dels temes de l’assignatura acordat amb el professor i en presentarà un informe per escrit. A judici del professor, els resultats d’aquesta pràctica contibuiran a augmentar o controlar els recursos disponibles a l’espai Moodle en forma de links, PDF o arxius Word.
Pràctiques a laboratoris Per als temes 4-5 i 8 es preveuen pràctiques de paleografia i ecdòtica a nivell elemental per familiaritzar els alumnes amb la presentació real dels textos literaris medievals i introduir-los als problemes de la manipulació filològica requerida per les edicions crítiques. Els alumnes trobaran a l’espai Moodle els materials necessaris per treballar i resoldre’ls.