2009_10
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Grau d'Història (2008)
 Assignatures
  HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA UNIVERSAL
   Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Conèixer els principals fets que caracteritzen la contemporaneïtat, els conflictes mundials i les dinàmiques de les relacions entre els Estats, els seus interessos geopolítics al llarg del segle XX
Saber analitzar les principals cultures polítiques i les dinàmiques socials, els eixos dels processos que determinen els canvis de mentalitat i les principals opcions polítiques del segle XX
Saber seguir els recorreguts diacrònics dels principals elements que marquen i donen identitats a l’època contemporània
Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, de les teories, de les tècniques i instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories historiogràfiques
Saber gestionar un debat historiogràfic i utilitzar adequadament la terminologia pròpia de la disciplina a nivell oral i escrit
Identificar les principals tendències historiogràfiques i analitzar críticament els seus desenvolupaments
Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-ne la reflexió sobre el mateix
 A2 Conèixer els principals fets que caracteritzen la contemporaneïtat, els conflictes mundials i les dinàmiques de les relacions entre els Estats, els seus interessos geopolítics al llarg del segle XX
Saber analitzar les principals cultures polítiques i les dinàmiques socials, els eixos dels processos que determinen els canvis de mentalitat i les principals opcions polítiques del segle XX
Saber seguir els recorreguts diacrònics dels principals elements que marquen i donen identitats a l’època contemporània
Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, de les teories, de les tècniques i instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories historiogràfiques
Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-ne la reflexió sobre el mateix
 A4 Saber analitzar les principals cultures polítiques i les dinàmiques socials, els eixos dels processos que determinen els canvis de mentalitat i les principals opcions polítiques del segle XX
Saber seguir els recorreguts diacrònics dels principals elements que marquen i donen identitats a l’època contemporània
Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, de les teories, de les tècniques i instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories historiogràfiques
Identificar les principals tendències historiogràfiques i analitzar críticament els seus desenvolupaments
 A5 Saber seguir els recorreguts diacrònics dels principals elements que marquen i donen identitats a l’època contemporània
Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, de les teories, de les tècniques i instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories historiogràfiques
Identificar les principals tendències historiogràfiques i analitzar críticament els seus desenvolupaments
 A6 Saber analitzar les principals cultures polítiques i les dinàmiques socials, els eixos dels processos que determinen els canvis de mentalitat i les principals opcions polítiques del segle XX
Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, de les teories, de les tècniques i instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories historiogràfiques
Identificar les principals tendències historiogràfiques i analitzar críticament els seus desenvolupaments
 A8 Conèixer els principals fets que caracteritzen la contemporaneïtat, els conflictes mundials i les dinàmiques de les relacions entre els Estats, els seus interessos geopolítics al llarg del segle XX
Saber seguir els recorreguts diacrònics dels principals elements que marquen i donen identitats a l’època contemporània
Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-ne la reflexió sobre el mateix
 A9 Conèixer els principals fets que caracteritzen la contemporaneïtat, els conflictes mundials i les dinàmiques de les relacions entre els Estats, els seus interessos geopolítics al llarg del segle XX
Saber analitzar les principals cultures polítiques i les dinàmiques socials, els eixos dels processos que determinen els canvis de mentalitat i les principals opcions polítiques del segle XX
Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-ne la reflexió sobre el mateix
 A10 Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, de les teories, de les tècniques i instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories historiogràfiques
Identificar les principals tendències historiogràfiques i analitzar críticament els seus desenvolupaments
Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-ne la reflexió sobre el mateix
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Conèixer els principals fets que caracteritzen la contemporaneïtat, els conflictes mundials i les dinàmiques de les relacions entre els Estats, els seus interessos geopolítics al llarg del segle XX
Saber analitzar les principals cultures polítiques i les dinàmiques socials, els eixos dels processos que determinen els canvis de mentalitat i les principals opcions polítiques del segle XX
Saber seguir els recorreguts diacrònics dels principals elements que marquen i donen identitats a l’època contemporània
Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, de les teories, de les tècniques i instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories historiogràfiques
Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-se la reflexió sobre el mateix
Saber gestionar un debat historiogràfic Utilitzar adequadament la terminologia pròpia de la disciplina a nivell oral i escrit.
 B2 Valorar la importància de les tècniques i els materials en l'expressivitat i els valors formals de l'obra artística
Saber analitzar les principals cultures polítiques i les dinàmiques socials, els eixos dels processos que determinen els canvis de mentalitat i les principals opcions polítiques del segle XX
Saber seguir els recorreguts diacrònics dels principals elements que marquen i donen identitats a l’època contemporània
Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, de les teories, de les tècniques i instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories historiogràfiques
Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-se la reflexió sobre el mateix
Saber gestionar un debat historiogràfic Utilitzar adequadament la terminologia pròpia de la disciplina a nivell oral i escrit.
 B3 Saber analitzar les principals cultures polítiques i les dinàmiques socials, els eixos dels processos que determinen els canvis de mentalitat i les principals opcions polítiques del segle XX
Saber seguir els recorreguts diacrònics dels principals elements que marquen i donen identitats a l’època contemporània
Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, de les teories, de les tècniques i instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories historiogràfiques
Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-ne la reflexió sobre el mateix
Saber gestionar un debat historiogràfic Utilitzar adequadament la terminologia pròpia de la disciplina a nivell oral i escrit.
 B4 Conèixer els principals fets que caracteritzen la contemporaneïtat, els conflictes mundials i les dinàmiques de les relacions entre els Estats, els seus interessos geopolítics al llarg del segle XX
Saber analitzar les principals cultures polítiques i les dinàmiques socials, els eixos dels processos que determinen els canvis de mentalitat i les principals opcions polítiques del segle XX
Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-ne la reflexió sobre el mateix
Saber gestionar un debat historiogràfic utilitzant adequadament la terminologia pròpia de la disciplina a nivell oral i escrit.
 B5 Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-se la reflexió sobre el mateix
Saber gestionar un debat historiogràfic Utilitzar adequadament la terminologia pròpia de la disciplina a nivell oral i escrit
 B6 Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-se la reflexió sobre el mateix
Saber gestionar un debat historiogràfic Utilitzar adequadament la terminologia pròpia de la disciplina a nivell oral i escrit
Identificar les principals tendències historiogràfiques i analitzar críticament els seus desenvolupaments
 B8 Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, de les teories, de les tècniques i instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories historiogràfiques
Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-se la reflexió sobre el mateix
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge