Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Grau d'Història (Pla 2008) |
Assignatures |
HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA DE CATALUNYA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA DE CATALUNYA | Codi | 12204118 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Tercer | Segon |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Analitzar de forma crítica les tradicions historiogràfiques sobre temes controvertits o generals Aprendre a manejar fonts i bibliografia específiques per realitzar treballs amb plantejament de noves hipòtesis o almenys de discussió Participar en seminaris relatius a temes despres d'haver realitzat lectures Iniciar la investigació històrica a partir de fonts variades (intencionals i no intencionals) | |
A2 |
Aprendre a explicar el medi proper a partir del coneixement del passat Iniciar la investigació històrica a partir de fonts variades (intencionals i no intencionals) | |
A3 |
Conèixer la història de l'entorn proper local i regional Analitzar de forma crítica les tradicions historiogràfiques sobre temes controvertits o generals Aprendre a explicar el medi proper a partir del coneixement del passat | |
A4 |
Conèixer la història de l'entorn proper local i regional Aprendre a manejar fonts i bibliografia específica per realitzar treballs amb plantejament de noves hipòtesis o almenys de discussió | |
A6 |
Conèixer la història de l'entorn proper local i regional Participar en seminaris relatius a temes després d'haver realitzat lectures | |
A7 |
Conèixer la història de l'entorn proper local i regional Presentar de forma didàctica algunes de les qüestions estudiades Aprendre a explicar el medi proper a partir del coneixement del passat | |
A9 |
Analitzar de forma crítica les tradicions historiogràfiques sobre temes controvertits o generals Aprendre a manejar fonts i bibliografia específiques per realitzar treballs amb plantejament de noves hipòtesis o almenys de discussió | |
A11 |
Conèixer la història de l'entorn proper local i regional Analitzar de forma crítica les tradicions historiogràfiques sobre temes controvertits o generals Participar en seminaris relatius a temes després d'haver realitzat lectures Iniciar la investigació històrica a partir de fonts variades (intencionals i no intencionals) | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B2 |
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé d'interpretacions historiogràfiques sobre el tema Anàlisi, valoració i elaboració d'un discurs raonat al voltant d'aspectes clau de la història contemporània, tenint en compte els diversos factors exposats a classe i posant un èmfasi especial en la recopilació d'informació que faci cada alumne Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, les teories, les tècniques i els instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories de la historiografia Saber gestionar un debat historiogràfic. Utilitzar adequadament la terminologia pròpia de la disciplina oralment i per escrit Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de la consulta de fonts històriques | |
B3 |
Anàlisi, valoració i elaboració d'un discurs raonat al voltant d'aspectes clau de la història medieval, tenint en compte els diversos factors exposats a classe i posant un èmfasi especial en la recopilació d'informació que faci cada alumne Analitzar textos històrics del territori propi | |
B5 |
Saber gestionar un debat historiogràfic. Utilitzar adequadament la terminologia pròpia de la disciplina oralment i per escrit | |
B7 |
Reconèixer les transformacions històriques en el marc geogràfic proper | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |