2010_11
Guía docente 
Facultad de Letras
A A 
castellano 
Grado de Historia
 Competencias


Tipo A Código Competencias Específicas
  A1 Conèixer, analitzar i transmetre la història general i la història pròpia del territori
  A2 Conèixer i analitzar l’estructura diacrònica de la història
  A3 Conèixer i aplicar la didàctica de la història
  A4 Conèixer i interpretar la història com a disciplina en construcció
  A5 Conèixer i analitzar els temes i les problemàtiques objecte de debat historiogràfic
  A6 Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques
  A7 Conèixer, analitzar i interpretar la història local
  A8 Conèixer, analitzar i interpretar la història de la integració europea
  A9 Conèixer, analitzar i interpretar detalladament un o més períodes específics del passat de la humanitat
  A10 Conèixer els instruments de recopilació d’informació com catàlegs bibliogràfics, inventaris d’arxius i referències electròniques, i tenir habilitat per utilitzar-los
  A11 Comprendre, interpretar i elaborar textos historiogràfics o documents originals en la llengua pròpia
  A12 Analitzar i interpretar el registre arqueològic
  A13 Conèixer i usar mètodes i tècniques d’altres ciències humanes
  A14 Analitzar la visió diacrònica general de la història de l’art universal
  A15 Analitzar el coneixement sistemàtic i integrat del fet artístic: diferents llenguatges (arquitectura i urbanisme, escultura, pintura, fotografia, cinema, música, etc.), procediments i tècniques de la producció artística al llarg de la història
  A16 Interpretar les imatges (coneixements bàsics d’iconografia)
  A17 Conèixer els espais geogràfics regionals i els fonaments de la geografia humana i de la geografia física
  A18 Elaborar, relacionar, sintetitzar i representar gràficament i cartogràficament informació geogràfica per a la comprensió i interpretació del territori
  A19 Explicar la diversitat de llocs, regions i localitzacions interrelacionant els fenòmens geogràfics (medi físic i humà) a diferents escales territorials
  A20 Conèixer les teories dels principals pensadors
  A21 Capacitat de reflexió i de raonament crític
  A22 Conèixer i comprendre els referents filosòfics implicats en l’acció històrica moderna
  A23 Conèixer i comprendre les relacions ideològiques i estètiques entre la literatura i la societat
  A24 Utilitzar el vocabulari tècnic bàsic per entendre els processos i les estructures de la creació literària i aplicar aquests coneixements a través d’anàlisis crítiques argumentades amb propietat oralment i per escrit
  A25 Comprendre la literatura com una experiència cultural i estètica i com un espai de debat ideològic mitjançant diversos recursos creatius
  A26 Manejar la terminologia bàsica de l’antropologia social i cultural
  A27 Conèixer i comprendre a un nivell elemental els sistemes socials (parentesc, religió i visió del món, política, economia, gènere, art, etc.) i les seves dinàmiques dins de cultures específiques
  A28 Conèixer i comprendre els processos contemporanis de multiculturalisme, interculturalitat i diversitat cultural
Tipo B Código Competencias Transversales
  B1 Aprender a aprender.
  B2 Resolver problemas de forma efectiva en el campo de la Historia
  B3 Aplicar pensamiento analítico, crítico, lógico y creativo demostrando dotes de innovación
  B4 Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa
  B5 Trabajar en equipo de forma colaboradora y con responsabilidad compartida
  B6 Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos
  B7 Sensibilización en temas medioambientales
  B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos
Tipo C Código Competencias Nucleares
  C1 Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés.
  C2 Utilizar de manera avanzada las tecnologías de la información y la comunicación.
  C3 Gestionar la información y el conocimiento.
  C4 Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV.
  C5 Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
  C6 Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional.