2010_11
Educational guide 
Faculty or Arts
A A 
english 
Grau d'Història
 Competences


Type A Code Competences Specific
  A1 Conèixer, analitzar i transmetre la història general i la història pròpia del territori
  A2 Conèixer i analitzar l’estructura diacrònica de la història
  A3 Conèixer i aplicar la didàctica de la història
  A4 Conèixer i interpretar la història com a disciplina en construcció
  A5 Conèixer i analitzar els temes i les problemàtiques objecte de debat historiogràfic
  A6 Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques
  A7 Conèixer, analitzar i interpretar la història local
  A8 Conèixer, analitzar i interpretar la història de la integració europea
  A9 Conèixer, analitzar i interpretar detalladament un o més períodes específics del passat de la humanitat
  A10 Conèixer els instruments de recopilació d’informació com catàlegs bibliogràfics, inventaris d’arxius i referències electròniques, i tenir habilitat per utilitzar-los
  A11 Comprendre, interpretar i elaborar textos historiogràfics o documents originals en la llengua pròpia
  A12 Analitzar i interpretar el registre arqueològic
  A13 Conèixer i usar mètodes i tècniques d’altres ciències humanes
  A14 Analitzar la visió diacrònica general de la història de l’art universal
  A15 Analitzar el coneixement sistemàtic i integrat del fet artístic: diferents llenguatges (arquitectura i urbanisme, escultura, pintura, fotografia, cinema, música, etc.), procediments i tècniques de la producció artística al llarg de la història
  A16 Interpretar les imatges (coneixements bàsics d’iconografia)
  A17 Conèixer els espais geogràfics regionals i els fonaments de la geografia humana i de la geografia física
  A18 Elaborar, relacionar, sintetitzar i representar gràficament i cartogràficament informació geogràfica per a la comprensió i interpretació del territori
  A19 Explicar la diversitat de llocs, regions i localitzacions interrelacionant els fenòmens geogràfics (medi físic i humà) a diferents escales territorials
  A20 Conèixer les teories dels principals pensadors
  A21 Capacitat de reflexió i de raonament crític
  A22 Conèixer i comprendre els referents filosòfics implicats en l’acció històrica moderna
  A23 Conèixer i comprendre les relacions ideològiques i estètiques entre la literatura i la societat
  A24 Utilitzar el vocabulari tècnic bàsic per entendre els processos i les estructures de la creació literària i aplicar aquests coneixements a través d’anàlisis crítiques argumentades amb propietat oralment i per escrit
  A25 Comprendre la literatura com una experiència cultural i estètica i com un espai de debat ideològic mitjançant diversos recursos creatius
  A26 Manejar la terminologia bàsica de l’antropologia social i cultural
  A27 Conèixer i comprendre a un nivell elemental els sistemes socials (parentesc, religió i visió del món, política, economia, gènere, art, etc.) i les seves dinàmiques dins de cultures específiques
  A28 Conèixer i comprendre els processos contemporanis de multiculturalisme, interculturalitat i diversitat cultural
Type B Code Competences Transversal
  B1 Learning to learn
  B2 Resoldre problemes de forma efectiva en el camp de la història
  B3 Aplicar pensament analític, crític, lògic i creatiu, demostrant dots d'innovació
  B4 Autonomy, responsibility and initiative
  B5 Treballar en equip de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida
  B6 Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field
  B7 Sensibilització en temes mediambientals
  B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos
Type C Code Competences Nuclear
  C1 Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English
  C2 Be advanced users of the information and communication technologies
  C3 Be able to manage information and knowledge
  C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV
  C5 Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals
  C6 Be able to define and develop their academic and professional project