2013_14
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
 Assignatures
  DIRECCIÓ DE COMPTES EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES
   Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves objectives de tipus test
C3
A final de curs hi haurà un EXAMEN TEÒRIC relatiu als continguts generals de l'assignatura. L'examen serà una prova objectiva amb preguntes tipus test de verdader o fals i d'elecció múltiple.
Aquesta prova és obligatòria per a tots els alumnes. S'ha d'aprovar amb un mínim de 5 per fer mitja amb les altres proves.
30%
Proves de desenvolupament
B5
B10
C3
Hi han dos tipus de proves de desenvolupament:

- les SÍNTESIS TEMÀTIQUES (ST)
- la RECENSIÓ d'un llibre.

SÍNTESIS TEMÀTIQUES.
De cada tema exposat, i en grups de dues persones, els alumnes han de fer un document escrit que inclogui un esquema conceptual dels continguts de cada tema, un resum del seu conjunt i algun contingut addicional referenciat.

Aquesta prova és obligatòria per a tots els alumnes i cal fer totes les ST de tots els temes exposats a classe. Per fer mitja amb la resta de proves de l'avaluació continuada cal presentar doncs totes les ST i que la mitja d'elles doni un mínim de 5. Si no es presenta 1 ST, la prova no queda superada i per tant no es pot fer mitja amb la resta de notes de l'avaluació continuada.

RECENSIÓ.
Del llibre que el professor escolleixi els alumnes han de fer una recensió individualment. Un treball màxim de 3/4 pàgines.

La recensió és obligatòria i cal superar-la amb un mínim de 5 per poder fer mitja amb la resta de notes de l'avaluació continuada.
SÍNTESIS TEMÀTIQUES
20%

RECENSIÓ
10%
Proves pràctiques
B5
B10
C3
Durant el curs, els alumnes hauran de fer 1 o 2 treballs en grup (els mateixos grups de 2 persones amb els quals es fan les ST). Aquests treballs són la confecció, recull i presentació dels diferents elements operatius que es necessiten per a la producció d'un projecte de comunicació: briefing, pressupost, guió, rapport de tasques, diagrama de gant, etc...En aquest cas doncs, un treball serà relatiu a la realització d'una campanya de comunicació i l'altre a la organització d'un event.
Aquesta prova és susceptible de modificar-se en funció de la càrrega de treball i/o de la disponibilitat de temps durant el quadrimestre.
30%
Altres  

ASSISTÈNCIA. L'assistència a classe és obligatòria en un 80% i per tant també es valora a l'avaluació continuada dels alumnes. Si un alumne no assisteix al 80% de les classes, i no presenta un document escrit que en certifiqui exactament les raons, no aprovarà l'assignatura.

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'assignatura Direcció de comptes en Publicitat i Relacions Públiques només es cursa sota una avaluació continuada del global d'activitats que els alumnes desenvolupen durant el quadrimestre. En principi, doncs, no es planteja la possibilitat de cursar l'assigantura d'una altra manera que no sigui sota l'avaluació continuada. Si hi ha qualsevol alumne/a que no pugui cursar l'assignatura sota l'avaluació continuada ha de parlar amb el professor per comunicar-li la seva situació abans del 20 de febrer de 2014. És a dir, abans del 20 de febrer el professor ha de saber si hi han alumnes que es troben en aquesta situació. Per comunicar-li això al professor o bé es parla amb ell un dels dies de classe de les tres primeres setmanes del curs, o bé se li envia un e-mail. Un cop notificat això, el professor quedarà personalment amb els alumnes un altre dia per tal de certificar-ne les causes de cada cas i, aleshores, mirar de trobar si hi ha una solució alternativa. ES FONAMENTAL DONCS, EN AQUESTS CASOS, HAVER PARLAT AMB EL PROFESSOR -personalment o via e-mail- ABANS DEL 20 DE FEBRER DE 2014. Un cop passat aquest plaç del 20 de febrer de 2014, i si els alumnes afectats no s'han posat en contacte personal amb el professor, no es podrà contemplar cap altre solució d'avaluació de l'assignatura que no sigui l'avaluació continuada.
MOLT IMPORTANT. Els alumnes que tinguin presentades i superades totes les proves desenvolupades al llarg del curs, se li comunica la seva nota final mitja a l'AVALUACIÓ CONTINUADA que serà d'APROVAT cap amunt. Els alumnes que NO hagin presentat o ni superat totes les proves desenvolupades durant el curs, tindran una nota d'AVALUACIO CONTINUADA de SUSPENS. ARA BÉ, tots els alumnes que no superin o no presentin les diferents proves de l'avaluació continuada han de saber que se li guarden fins a la segona convocatòria les notes de les proves que SÍ han presentat i superat. A la segona convocatòria o bé es presenten a l'examen teòric un altre cop -si és aquesta la prova que no han superat- o bé presenten les proves que no han superat o que estan pendents d'entregar (SÍNTESIS TEMÀTIQUES pendents o mal elaborades, RECENSIÓ pendent, una PROVA PRÀCTCA que li falta, etc...). Aleshores, amb les proves fetes de la SEGONA CONVOCATÒRIA més les notes que se li han guardat de l'AVALUACIÓ CONTINUADA se li fa la mitja final i aquesta serà la nota de SEGONA CONVOCATÒRIA.

Tenint en compte que al final de la carrera els alumnes han de fer precissament un Treball de Fi de Grau (TFG) sobre una campanya de comunicació, la realització o no de les proves pràctiques a l'assignatura de Direcció de Comptes (3r tipus de prova) queda subjecta a la disponibilitat o no de temps durant els segon quadrimestre. Si finalment no es poden fer les proves pràctiques, aleshores l'avaluació continuada de l'assignatura es faria només mitjançant les SÍNTESIS TEMÀTIQUES (amb un pes sobre la nota final d'un 30%) + la RECENSIÓ (amb un pes del 20%) + EXAMEN TEÒRIC (amb un pes del 40%) + ASSISTÈNCIA (amb un pes del 10%). Aquesta decisió correspon exclusivament al professor.

MOLT IMPORTANT: en qualsevol cas, cal recordar que per poder fer la mitja de totes les proves de l'avaluació sempre s'ha d'haver superat l'examen teòric amb un mínim de 5. En cas de no superar aquesta prova, i sí tota la resta, l'assignatura no queda aprovada i els alumnes han de tornar a fer l'examen teòric fins aprovar-lo. Les notes de la resta de treballs se li guarden.