2009_10
Educational guide 
Facultat de Lletres
A A 
english 
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
 Competences


Type A Code Competences Specific
  A1 Conèixer l’estat del món i la seva evolució històrica recent; comprendre els seus paràmetres bàsics (jurídico-polítics, sociològics, econòmics, culturals, estètics i comunicatius)
  A2 Interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius, textuals, orals i visuals, a les societats contemporànies, amb l’ajuda de les principals teories i escoles que els analitzen críticament des de les ciències socials
  A3 Dominar l’aplicació de les eines i els programes informàtics de creació de continguts textuals i audiovisuals
  A4 Elaborar missatges orals i escrits de caràcter persuasiu que siguin eficaços, correctes i atractius, en les llengües pròpies, adoptant els recursos lingüístics i les estratègies retòriques més adequades per a la comunicació publicitària i de relacions públiques
  A5 Conèixer l’estructura, el funcionament i la gestió de l’empresa, amb especial incidència en les empreses de Publicitat i Relacions Públiques
  A6 Produir productes audiovisuals persuasius aplicant la gramàtica específica del so i de la imatge en moviment, dominant els aspectes bàsics de la producció, el guionatge, el muntatge i la postproducció de programes i productes audiovisuals de caràcter publicitari
  A7 Comprendre els fonaments de l’exercici del periodisme i les seves interrelacions amb l’activitat publicitària i de relaciones públiques
  A8 Comprendre la realitat sociocomunicativa de Catalunya (estructura, polítiques, finançament i funcionament) en el contextos espanyol, europeu i mundial
  A9 Conèixer els fonaments de la comunicació publicitària i de les relaciones públiques canalitzada a través de qualsevol mitjà o tecnologia: teories, conceptes bàsics, organització, producció, gestió, finançament, aplicacions
  A10 Dominar els conceptes i les tècniques de creació gràfica i multimèdia aplicada a la publicitat
  A11 Conèixer els fonaments de l’ordenament jurídic en matèria d’exercici de la publicitat i de les relacions públiques, tant en matèria de drets fonamentals com des del punto de vista del dret mercantil
  A12 Aplicar les tècniques de planificació i organització integral de la comunicació d’una empresa o institució, així como dels seus instruments i suports organitzatius
  A13 Coneixement teòric i operatiu de les tècniques d’investigació i anàlisi de la naturalesa i les interrelacions entre els subjectes de la comunicació publicitària: creatius, empreses, institucions, agències de publicitat i de relaciones públiques, mitjans de comunicació, suports i públics
  A14 Coneixement teòric i operatiu de l’anàlisi i la investigació de les audiències aplicat a la selecció i la compra de suports i mitjans per a la planificació de la difusió publicitària
  A15 Aplicar els mètodes i les tècniques de màrqueting per a la presa de decisions a les àrees de comunicació en general i de publicitat i relacions públiques en particular de les empreses i institucions
  A16 Desenvolupar el pensament creador i la seva aplicació al procés d’elaboració dels missatges publicitaris i de relacions públiques: escoles, mètodes i tècniques creatives
  A17 Exercir com a professionals que s’encarreguen de l’atenció a client de l’agència, assistint-lo de manera contínua abans, durant i després de la realització de les seves accions de comunicació
  A18 Identificar, valorar, gestionar i protegir els actius intangibles de l’empresa o institució, afegint valor als seus productes i serveis i reforçant la seva reputació
Type B Code Competences Transversal
  B1 Learning to learn
  B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Publicitat i les Relacions Públiques.
  B3 Critical, logical and creative thought, and a certain talent for innovation
  B4 Ability to work autonomously and responsibly, and to show initiative
  B5 Ability to work as part of a team, to collaborate and share responsibility
  B6
  B7 Adquirir sensibilització pels temes mediambientals.
  B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos.
  B9 Saber planificar i organitzar.
  B10 Tendir cap a la qualitat.
  B11 Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions.
Type C Code Competences Nuclear
  C1 Intermediate proficiency of a foreign language, preferably English.
  C2 Advanced user knowledge of the information and communication technologies.
  C3 Management of information and knowledge.
  C4 Correct oral and written expression in one of the two official languages of the URV.
  C5 Commitment to social ethics and responsibility as a citizen and a professional.
  C6 Definition and development of the academic and professional project put forward by the university.