2019_20
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Grau de Comunicació Audiovisual (2009)
 Assignatures
  AUDIOVISUAL CONTEMPORANI I IDENTITATS
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries S'explicarà el temari de l'assignatura, així com el sistema d'avaluació. Tot seguit es farà un breu repàs als conceptes i les eines metodològiques bàsiques que els alumnes hauran de fer servir durant el curs. Finalment es detallarà el contingut del dossier de textos amb els que treballarem durant el curs.
Sessió Magistral Durant les deu primeres setmanes, es dedicaran les dues primeres hores de classe a explicar els diferents punts que conformen el temari de l'assignatura. L'objectiu és que l'alumne adquireixi els coneixements necessaris per a poder debatre i comentar després no només els productes audiovisuals que es projectaran a l'aula, sino també els articles acadèmics relacionats amb els mateixos.
Seminaris Durant les hores pràctiques de l'assignatura, es projectaran diversos exemples de pel·lícules, documentals, video-assajos, etc., que reflecteixin el contingut teòric treballat durant les sessions magistrals. Després de la projecció s'obrirà un debat amb els/les estudiants a partir de la lectura i anàlisi dels textos del dossier.
Treballs Al llarg del curs els alumnes hauran de realitzar (individualment o en parelles) un projecte audiovisual sobre algun dels temes tractats en el temari. El projecte consistirà en l'elaboració d'un teaser i d'una memòria escrita on els alumnes reflexionin de manera teòrica i pràctica sobre el treball proposat.
A més, hauran de proposar un cicle audiovisual conformat per una introducció i 10 peces relacionades amb un dels temes o subtemes treballats a classe.
Presentacions / exposicions Els alumnes (en parelles o de manera individual) hauran d'exposar oralment el seu projecte audiovisual i el cicle audiovisual. Després de la presentació, s'obrirà un debat al respecte amb la resta de l'alumnat.
Atenció personalitzada Es durà una important tasca de seguiment de l'alumne (especialment dels treballs monogràfics que aquest hagi de realitzar) a través de tutories on line i tutories presencials. La intenció de les mateixes és la d'orientar l'alumne en la vessant pràctica de l'assignatura, així com aclarir els dubtes que puguin anar sorgint al llarg del curs.