2011_12
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
 
Estudis Superiors de Llengua, Literatura i Cultura Catalanes (2010)
 Assignatures
  PLANIFICACIÓ LINGÜÍSTICA
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Prendre contacte i recollir informació de l'alumnat. Presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Explicacions teoricopràctiques del professor sobre els continguts de l'assignatura obertes al diàleg amb els alumnes. Es tracta de sessions-seminari on, rere els plantejaments teòrics, es treballa sobre models i casos pràctics. Sempre s'enfocaran les explicacions per a sensibilitzar i activar l'alumnat envers el compromís ètic i aconseguir també la seva responsabilitat social com a ciutadà/na i com a professional. Les classes desenvoluparan en col·laboració amb l'alumnat i amb tècniques de seminari –sempre integrats a les explicacions dels continguts– la definició i el desenvolupament del projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat i que permet integrar els alumnes i les alumnes tant en la comunitat intel·lectual universitària com en la societat i en el món professional.
Resolució de problemes, exercicis Per a realitzar els exercicis l'alumnat haurà d'utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació i, sobretot, caldrà que aprengui a gestionar la informació i el coneixement amb maduresa i habilitat.
En la confecció dels exercicis l'alumnat haurà de corregir i assessorar d’acord amb les tècniques de correcció i assessorament lingüístics. Haurà de treballar amb expertesa en política lingüística i planificació lingüística.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària En l'estudi i solució dels casos pràctics plantejats a l'aula l'alumnat haurà d'actuar amb un esperit crític i responsable; haurà de considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials en la pràctica professional; haurà de comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat i manifestar disponibilitat a la participació compromesa en la vida social. En general, l'alumnat haurà de desenvolupar en els estudis supòsits de processos d'incorporació al món del treball (compte d'altres i/o emprenedoria) (Orientació professional). I, sempre, haurà de comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/na i com a professional (Ciutadania).