Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Estudis Superiors de Llengua, Literatura i Cultura Catalanes (2010) |
Assignatures |
MITOLOGIA I CULTURA CONTEMPORÀNIA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | MITOLOGIA I CULTURA CONTEMPORÀNIA | Codi | 12685102 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Primer | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Reconèixer les diverses aproximacions teòriques a l'estudi del mite | AP12 |
BC5 |
CC3 |
Comprendre les característiques i el funcionament del pensament mític com a pensament narratiu oral i tradicional i la capacitat mitopoètica com element propi de l'ésser humà | AP11 AP12 |
BC3 BC4 BC5 BC6 |
CC3 |
Diferenciar els processos de transformació del pensament mític grec en mitologia clàssica entesa com a llenguatge de l'art i del pensament de la cultura occidental | AP12 |
BC5 |
CC3 |
Conèixer i distingir les principals èpoques, corrents i escoles que configuren la cultura occidental des del s. XIX fins als nostres dies. | AP1 AP2 AP12 |
BC5 BC8 |
CC3 |
Sintetitzar les diverses perspectives d'anàlisi del mite com a llenguatge global i polisèmic | AP1 AP2 AP6 AP7 AP12 |
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC13 BC15 |
CC3 |
Analitzar obres d'art (textuals, iconogràfiques, musicals i cinematogràfiques) de contingut mític des del punt de vista narratiu, simbòlic i estètic | AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AP8 AP11 AP12 AP13 AP15 |
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC8 |
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 |
Identificar els esquemes mítics bàsics de la mitologia clàssica en la seva estructura profunda i analitzar les seves formulacions en formes narratives diverses (literatura, teatre, cinema, publicitat, ...) | AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP11 AP12 AP13 AP15 |
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8 BC13 BC15 |
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 |
Valorar el pensament mític com una expressió de la diversitat cultural, des d'una perspectiva antropològica | AP11 AP12 AP13 |
BC1 BC2 BC3 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 |
CC3 |
Posar a l'abast els mitjans necessaris per assolir una educació integral i vital, en equilibri amb l’especialització que l’alumne hagi triat | BC1 BC2 BC3 BC5 BC6 BC7 BC8 |
CC3 CC5 |
|
Donar diferents percepcions ètiques i filosòfiques sobre la ciència i el món acadèmic. | AP11 AP12 AP13 AR13 AR15 AR16 AR17 |
BC1 BC2 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC15 |
CC1 CC3 |
Donar formació en matèries genèriques i transversals que es centrin en les competències generals de ciutadania. | AP12 AR10 AR13 |
BC3 BC6 BC7 BC8 BC9 |
CC3 |