2014_15
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Estudis Superiors de Llengua, Literatura i Cultura Catalanes (2010)
 Assignatures
  DONES, CULTURA I LLENGUATGE
   Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
-Conèixer i definir els estudis de dones, gènere i feminismes en relació a literatura catalana. Comprendre i demostrar la validesa i necessitat dels estudis de dones, gènere i feminismes AP3
AP4
AP8
AP11
AP13
AR4
AR19
AR20
BC1
BC4
BC5
BC6
BC9
BC13
CC2
CC3
-Analitzar des d’una perspectiva de gènere els llenguatges escrits, orals i audiovisuals des de la cultura i la realitat catalanes. AP2
AP3
AP4
AP8
AP11
AP13
AR4
AR14
AR15
AR16
AR17
AR19
AR20
BC1
BC2
BC4
BC5
BC6
CC2
CC3
CC4
-Analitzar, distingir, comparar i saber jutjar teories i textos internacionals i catalans sobre dones, cultura, llengua i literatura. AP2
AP4
AP5
AP8
AP11
AP13
AR10
AR14
AR15
AR16
AR17
AR18
AR19
AR20
BC1
BC2
BC4
BC6
BC9
BC12
BC14
CC2
CC3
CC4
-Adaptar-se a les noves realitats actuals i prendre consciència de la necessitat de visibilització de les autores en la història literària i cultural, de les seves aportacions en els textos assagístics i les obres de ficció, de les escoles teòriques i dels estudis de dones, gènere i/o feminismes. AP1
AP2
AP4
AP8
AP11
AP13
AR2
AR4
AR10
AR14
AR15
AR16
AR17
AR18
AR19
AR20
BC1
BC2
BC4
BC5
BC6
BC8
BC9
CC2
CC3
CC4
-Utilitzar llenguatges no excloents i corregir els biaixos androcèntrics i sexistes en els discursos i relats textuals, orals i audiovisuals de la cultura, llengua i literatura catalanes. AP1
AP3
AP4
AP9
AP11
AP13
AR4
AR10
AR15
AR16
AR17
AR18
AR19
AR20
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC9
BC12
BC14
CC2
CC3
CC4
-Conèixer i definir els estudis de dones, gènere i feminismes en relació a literatura catalana. Comprendre i demostrar la validesa i necessitat dels estudis de dones, gènere i feminismes per tal de donar diferents percepcions ètiques i filosòfiques sobre la ciència i el món acadèmic. AP13
BC7
BC8
CC7
-Posar a l'abast els mitjans necessaris per assolir una educació integral i vital, en equilibri amb l’especialització que l’alumnat hagi triat per adaptar-se a les noves realitats actuals, sobretot de la perspectiva i els indicadors de gènere. AP13
AR10
BC6
BC9
CC3
CC7
-Donar formació genèrica i transversal de ciutadania, pel que fa a polítiques i agents d'igualtats i competència en la utlització dels llenguatges, discursos i relats textuals, orals i audiovisuals. AR10
BC6
BC7
BC8
BC9
CC4
CC6
CC7