2019_20
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua(2015)
 Assignatures
  ANGLÈS PER A FINALITATS ESPECÍFIQUES
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Cada tema inclourà al menys una activitat introductòria ("Warm-up activity") que tindrà com a finalitat despertar l'interés dels estudiants i ajudar-los a situar un aspecte concret dins el disseny d'un curs d'ESP.
Presentacions / exposicions A final de curs, els estudiants presentaran en grup i de forma oral el resultat del seu treball. Al llarg de la seva presentació oral hauran de passar per tots els estadis del disseny d'un curs d'ESP i hauran de justificar les decisions que han pres, aplicant així els coneixements adquirits al llarg del curs.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Durant el curs, es presentaran diferents situacions pròpies dels cursos d'ESP que serviran com a exercicis de pràctica relacionats amb les diferents unitats de l'assignatura i que els estudiants hauran de resoldre satisfactòriament. A final de curs hi haurà una prova en la què els estudiants hauran de ser capaços de trobar, per exemple, 3 errades metodològiques en el disseny d'un curs d'ESP o comentar els aspectes forts i els més febles en el disseny d'un curs d'ESP.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Els estudiants s'enfrontaran a la situació simulada d'haver d'avaluar diferents mostres de materials d'ESP i determinar per a quin tipus d'alumnat o de cursos poden ser especialment adeqüats. En aquesta anàlisi crítica, els estudiants aplicaran els coneixements teòrics adquirits al llarg de les diferents sessions del curs.
Treballs En grup, els estudiants plantearan una situació real o simulada sobre el disseny d'un curs d'ESP i hauran de desenvolupar totes les fases del disseny del curs, reflexionant sobre cadascuna de les fases i prenent decisions. Els estudiants hauran de descriure la situació particular del curs, dur a terme una anàlisi de necessitats, crear un programa de l'assignatura, desenvolupar una unitat docent completa creant o adaptant materials docents, i establir un mètode d'avaluació coherent que tingui en compte el principal objectiu del curs d'ESP que han dissenyat.
Debats Es fomentarà el debat a l'aula mitjançant activitats en les què els estudiants hagin de mostrar un cert esperit crític i demostrin que són capaços de fer front a situacions d'ESP complexes, de proporcionar solucions imaginatives o de millorar un aspecte en concret sobre un curs d'ESP dissenyat per algú altre. Això permetrà els estudiants aplicar els seus coneixements en casos concrets.
Atenció personalitzada Els dubtes dels estudiants es podran resoldre a l'aula, fora de l'aula o mitjançant el correu electrònic.