2011_12
Guía docente 
Facultad de Química
A A 
 
 
Nutrición y Metabolismo (2010)
 Competencias


TipoA Código Competencias Específicas
  Profesionalizador
  AP1 Integrar el coneixement de les principals vies metabòliques i el paper dels nutrients en situacions de salut i malaltia.
  AP2 Avaluar la ingesta i l'estat nutricional emprant les diferents eines disponibles (bioquímica, antropometria, etc).
  AP3 Establir recomanacions nutricionals en funció dels requeriments dels individus i poblacions i d'incidir en l'adquisició d'hàbits saludables.
  AP4 Dissenyar dietes adequades a les diferents situacions fisiològiques i patològiques.
  AP5 Conèixer la composició dels aliments i les seves alteracions degut a la manipulació humana.
  AP6 Conèixer les principals patologies relacionades amb l'alimentació, la seva prevenció i el seu abordatge nutricional.
  AP7 Conèixer els principals mecanismes fisiopatològics i el tractament nutricional de les malalties cròniques més prevalents en les societats occidentals.
  AP8 Conèixer les bases, aplicacions i fórmules emprades en nutrició artificial.
  AP9 Conèixer els components bioactius dels aliments.
  AP10 Ser capaç d'establir estratègies d'anàlisi per identificar desviaments sobre els patrons nutricionals adequats de comunitats poblacionals.
  AP11 Comprendre la diversitat d'àmbits de coneixement que participen en l'àrea de la nutrició i el metabolisme.
  Investigador
  AR1 Conèixer, a nivell metabòlic, el paper i la gestió dels nutrients a l'organisme.
  AR2 Conèixer les necessitats i recomanacions nutricionals.
  AR3 Conèixer la composició dels aliments i les seves modificacions degut a la manipulació humana.
  AR4 Avaluar l'estat nutricional i dissenyar dietes terapèutiques adequades.
  AR5 Conèixer les principals patologies associades amb una nutrició inadequada i el seu tractament.
  AR6 Aplicar l'anàlisi estadístic i epidemiològic als estudis nutricionals.
  AR7 Saber incorporar ràpidament el avenços científics al propi camp professional.
  AR8 Aplicar tècniques específiques de laboratori.
  AR9 Conèixer les bases moleculars de les interaccions del nutrients amb el genoma.
  AR10 Conèixer els components actius dels aliments.
TipoB Código Competencias Transversales
  Comun
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals.
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa.
  BC3 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BC4 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica.
  BC5 Capacitat per treballar interdisciplinàriament.
  BC6 Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional.
  BC7 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat.
  BC8 Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social.
  BC9 Lideratge.
  BC10 Treballar en equip i gestionar equips.
  BC11 Planificació i organització.
TipoC Código Competencias Nucleares
  Comun
  CC1 Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es. estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.
  CC5 Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano/na y como profesional (Ciudadanía)
  CC6 Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional que se plantea en la universidad (Orientación profesional)