Medicina (1994) |
Assignatures |
DROGODEPENDÈNCIES |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | DROGODEPENDÈNCIES | Codi | 14013210 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 3r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Reconèixer i comprendre les característiques de la conducta adictiva. | A1 A2 A3 A16 A26 A36 |
B16 |
|
Reconèixer les característiques generals, els mecanismes d´acció i els efectes de les sustàncies psicoactives. | A1 A2 A16 A18 A21 A26 A39 A40 A41 A44 |
B1 B9 B13 B16 |
|
Identificar, distingir i classificar els síndromes d´intoxicació i d´abstinència així com els principals trastorns psicopatològics derivats del consum. | A1 A2 A4 A16 A18 A36 |
B2 B16 |
|
Conèixer els recursos assistencials , definir els abordatges mes adients i orientar les intervencions terapèutiques. | A3 A5 A21 A31 A36 A37 A47 |
B13 B16 B21 |
|
Demostrar la capacitat per a reconèixer els trets caracterís-tics de les conductes adictives. | A1 A3 A4 A16 A26 A41 |
||
Tenir la capacitat de reflexionar,deduir i especular sobre les diferents drogodependències i les seves manifestacions. | A3 A16 A36 A37 A41 A46 |
B16 |
|
Ser capaç de deduir l´estudi diagnòstic i orientar la intervenció individualitzada del pacient, evidenciant els elements de gravetat que precisen d´actuació urgent. | A4 A31 A35 A36 |
B9 B20 B21 |
|
Prende conciència de les implicacions biopsicosocials i valorar l´impacte en salut pública que comporten les drogodependències. | A36 A38 |
B13 B14 B21 B22 |
|
Implicar-se en la prevenció i detecció precoz de les conductes y/o malalties adictives i col.laborar en la promoció de la salut. | A38 A39 A40 |
B10 B13 B14 B21 B22 |