Codi |
|
A3 |
Ciències biològiques. Els factors que influeixen sobre el creixement i desenvolupament humans al llarg de tota la vida. |
A8 |
Ciències de la conducta. Els factors psicològics i socials que influeixen en l'estat de salut/malaltia de l'individu, família i comunitat. |
A9 |
Ciències de la conducta. Les teories de la comunicació i de les habilitats interpersonals. |
A10 |
Ciències de la conducta. Les teories de l'aprenentatge que s’apliquen en l'educació per a la salut i en el seu procés d'aprenentatge al llarg de tota la vida. |
A16 |
Ciències clíniques. Els procediments fisioterapèutics basats en mètodes i tècniques específics d'actuacions fisioterapèutiques que s’apliquen en les diferents patologies de tots els aparells i sistemes, i en totes les especialitats de medicina i cirurgia, així com en la promoció i conservació de la salut i en la prevenció de la malaltia. Aquests mètodes es refereixen, entre altres, als processos neurològics, de l'aparell locomotor (teràpies manuals, teràpies manipulatives articulars, osteopatia i quiropraxia), de l'aparell respiratori, del sistema cardiocirculatori, a les alteracions de l'estàtica i la dinàmica, als mètodes específics ortopèdics i a les tècniques terapèutiques reflexes, alternatives o complementàries afins al camp de competència de la fisioteràpia. |
A19 |
Context administratiu i organitzatiu de la pràctica professional. Els processos d'administració i gestió sanitària, especialment dels serveis de fisioteràpia, en el context divers i canviant en que es desenvolupa. |
A20 |
Context administratiu i organitzatiu de la pràctica professional. Les implicacions de les disposicions organitzatives i dels models treball. |
A21 |
Context administratiu i organitzatiu de la pràctica professional. Els criteris i indicadors que garanteixen la qualitat en la prestació del servei de fisioteràpia, mitjançant l'ús de guies de bona pràctica clínica i d'estàndards professionals. |
A22 |
Context sociopolític de l'atenció a la salut. Els conceptes fonamentals de la salut, els sistemes de salut i nivells assistencials. Epidemiologia. La Fisioteràpia en el procés salut-malaltia. |
A23 |
Context sociopolític de l'Atenció a la Salut. L'impacte de les polítiques sociosanitàries en la pràctica professional. |
A25 |
Dimensió eticodeontològica. Les condicions ètiques, legals i professionals que conformen la pràctica de la fisioteràpia. |
A26 |
Dimensió eticodeontològica. Els codis deontològics de la professió. |
A27 |
Dimensió eticodeontològica. Les normes legals d'àmbit professional |
A28 |
Elaborar i emplenar de forma sistemàtica la història clínica de fisioteràpia completa, on es registren de forma adequada i eficaç tots els passos seguits des de la recepció del pacient/usuari fins a l'informe a l'alta de fisioteràpia. |
A36 |
Intervenir en els àmbits de promoció de la salut i prevenció de la malaltia. Això inclou, entre altres, identificar els factors socials i econòmics que influeixen en la salut i en l'atenció a la salut, dissenyar i realitzar activitats de prevenció de la malaltia i promoció de la salut, assessorar en l'elaboració i execució sobre polítiques d'atenció i educació en l'àmbit de la fisioteràpia, identificar riscos i factors de risc, avaluar i seleccionar els usuaris que poden beneficiar-se de les mesures preventives, proporcionar educació sanitària a la població en els diversos àmbits: familiar, escolar, esportiu, laboral i d'oci, planificar, establir i aplicar exercicis, postures i activitats en programes de prevenció de la salut, col•laborar amb els serveis dedicats al desenvolupament de la salut i ser un agent de salut, participar en els programes d'educació maternal, pediàtrica, geriàtrica, escolar, laboral, esportiva, de l'adolescent, sexual i d'educació especial, assessorar en programes d'educació per a la salut, dissenyar i ensenyar els diferents mitjans de prevenció de les alteracions funcionals, de control per mitjans físics del dolor i, específicament, en relació amb la higiene postural, les situacions de pèrdua de mobilitat i les fases agudes àlgides i aconsellar sobre tot això. |
A39 |
Incorporar la investigació científica i la pràctica basada en l'evidència com a cultura professional. Això inclou establir línies d'investigació en l'àmbit de les competències de la professió i difondre-les en el grup d'investigació, participar en el grup d'investigació de l'entorn, difondre els treballs d'investigació i les conclusions en la comunitat científica i professional, establir protocols assistencials de fisioteràpia basats en la pràctica per evidència científica, fomentar totes aquelles activitats professionals que comportin la dinamització de la investigació en fisioteràpia. |
A43 |
Aplicar els mecanismes de garantia de qualitat en la pràctica de la fisioteràpia, ajustant-se als criteris, indicadors i estàndards de qualitat reconeguts i validats per a la bona pràctica professional. |
A44 |
Afrontar l'estrès, la qual cosa suposa tenir capacitat per controlar-se a si mateix i controlar l'entorn en situacions de tensió. |
A45 |
Assumir riscos i viure en entorns d'incertesa, és a dir, tenir la capacitat per exercir una responsabilitat sense conèixer al 100% el resultat final. |
A46 |
Motivar els altres, la qual cosa suposa tenir la capacitat de generar en els altres el desig de participar activament i amb il•lusió en qualsevol projecte o tasca. |
B1 |
Presa de decisions |
B2 |
Resolució de problemes |
B3 |
Capacitat d'organització i planificació |
B4 |
Capacitat d'anàlisi i síntesi |
B5 |
Comunicació oral i escrita en la llengua nativa |
B6 |
Capacitat de gestió de la informació |
B7 |
Coneixements d'informàtica relatius a l'àmbit d'estudi |
B9 |
Compromís ètic |
B10 |
Treball en equip |
B11 |
Habilitats en les relacions interpersonals |
B12 |
Treball en un equip de caràcter interdisciplinari |
B13 |
Raonament crític |
B14 |
Treball en un context internacional |
B18 |
Creativitat |
B19 |
Aprenentatge autònom |
B21 |
Lideratge |
B23 |
Sensibilitat cap a temes mediambientals |
B24 |
Treballar amb responsabilitat. |
B25 |
Mantenir una actitud d'aprenentatge i millora. Això inclou manifestar interès i actuar en una constant recerca d'informació i superació professional, comprometent-se a contribuir al desenvolupament professional a fi de millorar la competència de la pràctica i mantenir l'estatus que correspon a una professió titulada i regulada. |
B29 |
Manifestar respecte, valoració i sensibilitat davant el treball dels altres. |
B30 |
Desenvolupar la capacitat per organitzar i dirigir equips de treball de mode efectiu i eficient. |
B32 |
Treballar amb responsabilitat, la qual cosa suposa ser capaç de fer front a les activitats del seu lloc de treball sense necessitat una estricta supervisió. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d’un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuaris les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |