2010_11
Guia docent 
Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
A A 
català 
 
 
Fisioteràpia (1993)
 Assignatures
  SALUT PÚBLICA I LEGISLACIÓ SANITÀRIA
   Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Saber com fer un treball d'investigació B1
B3
B4
B6
B7
B9
B10
B30
B32
C2
C5
Que l'alumne conegui el concepte de la salut pública i com avaluar–la. A22
Conèixer el magnitud global de les malalties transmissibles i no-transmissibles A16
Conèixer les mesures de prevenció (primària, secundària i terciària) de les malalties específiques i com aplicar-les. A16
Saber com l'entorn i l'estil de vida influeixen sobre la salut pública i com intervenir. A3
A8
Conèixer el concepte de la educació sanitària i com implementar-la. A8
A10
Saber les diferències entre els sistemes sanitaris del món, l'estat Espanyol i a Catalunya. A20
A21
A22
A23
Saber com dissenyar, planificar i avaluar programes de salut. A19
A20
A21
Conèixer el paper de la Fisioteràpia en la Salut Pública. A22
Saber practicar el raonament epidemiològic i les seves aplicacions a l'estudi dels fenòmens de la salut des del àmbit professional del fisioterapeuta. A36
B1
B2
Saber aplicar els coneixements de la salut pública i la epidemiologia a la investigació. A39
B1
B3
B6
B10
B18
B19
B21
Aprendre integrar-se en el funcionament del sistema sanitari i en un equip de salut. A19
B10
Aprendre transmetre adequadament els coneixements a la població mitjançant el procés d'educació sanitària. A9
A10
Saber mantenir un actitud d'aprenentatge i de millora (manifestar interès per allò que fa). B19
B25
Saber manifestar respecte, valoració i sensibilitat davant el treball de la resta de companys i del professorat. B29
Saber mantenir un actitud de responsibilitat pel que fa als compromisos adquirits en vers a ell mateix, als companys i al professorat. B24
Saber identificar i debatre quina és l'actitud del fisioterapeuta, del pacient i del seu entorn davant d'un problema en el cas de limitació funcional, discapacitat o handicap analitzant l'entorn del pacient. B23
Comprendre els conceptes bàsics de la legislació sanitària necessaris per al desenvolupament professional. A19
A20
A25
A26
A27
B4
B9
C3
C5
Fer servir amb propietat els termes legals bàsics, definint-los correctament. A25
B5
B19
C1
C5
Integrar-se en el funcionament del sistema sanitari i en un equip de salut . A22
A23
A25
B9
B10
C4
C5
Saber si en una situació conflictiva determinada s'estan vulnerant els drets del pacient. A25
A26
A27
B1
B2
B4
B9
B10
C5
Conèixer el seus drets i els seus deures com a treballador. A19
A20
A21
A25
A26
A27
B1
B2
B9
B10
C1
C5
Entendre les responsabilitats civils i penals de la seva feina. A20
A21
A25
A26
A27
B1
B2
B11
Entendre la necessitat del secret professional i respectar-lo. A25
A26
A27
A28
B2
B9
B10
B11
B13
Saber comportar-se si el pacient no consent un tractament. A20
A25
A26
A27
B2
B4
B9
B10
B13
B24
Conèixer el raonament ètic i aplicar-lo en la seva feina quotidiana. A25
A26
A27
B1
B2
B9
B10
B11
B13
C5
Interessar-se per una actualització continuada dels seus coneixements i per una adquisició de noves habilitats, necessàries per a la millora de la seva feina. A25
A26
A27
A44
A45
A46
B1
B2
B9
B10
B12
B13
C3
C4
C5
Desenvolupar la capacitat crítica del seu treball i el gust pel treball ben fet, que l'ajudin a millorar la qualitat de l'atenció als pacients. A21
A25
A26
A27
A28
A43
A44
A45
A46
B9
B10
B13
B14