Fisioteràpia (1993) |
Assignatures |
SALUT PÚBLICA I LEGISLACIÓ SANITÀRIA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | SALUT PÚBLICA I LEGISLACIÓ SANITÀRIA | Codi | 14021009 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
7.5 | 6.5 | 1 | Troncal | Tercer | Anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Saber com fer un treball d'investigació | B1 B3 B4 B6 B7 B9 B10 B30 B32 |
C2 C5 |
|
Que l'alumne conegui el concepte de la salut pública i com avaluar–la. | A22 |
||
Conèixer el magnitud global de les malalties transmissibles i no-transmissibles | A16 |
||
Conèixer les mesures de prevenció (primària, secundària i terciària) de les malalties específiques i com aplicar-les. | A16 |
||
Saber com l'entorn i l'estil de vida influeixen sobre la salut pública i com intervenir. | A3 A8 |
||
Conèixer el concepte de la educació sanitària i com implementar-la. | A8 A10 |
||
Saber les diferències entre els sistemes sanitaris del món, l'estat Espanyol i a Catalunya. | A20 A21 A22 A23 |
||
Saber com dissenyar, planificar i avaluar programes de salut. | A19 A20 A21 |
||
Conèixer el paper de la Fisioteràpia en la Salut Pública. | A22 |
||
Saber practicar el raonament epidemiològic i les seves aplicacions a l'estudi dels fenòmens de la salut des del àmbit professional del fisioterapeuta. | A36 |
B1 B2 |
|
Saber aplicar els coneixements de la salut pública i la epidemiologia a la investigació. | A39 |
B1 B3 B6 B10 B18 B19 B21 |
|
Aprendre integrar-se en el funcionament del sistema sanitari i en un equip de salut. | A19 |
B10 |
|
Aprendre transmetre adequadament els coneixements a la població mitjançant el procés d'educació sanitària. | A9 A10 |
||
Saber mantenir un actitud d'aprenentatge i de millora (manifestar interès per allò que fa). | B19 B25 |
||
Saber manifestar respecte, valoració i sensibilitat davant el treball de la resta de companys i del professorat. | B29 |
||
Saber mantenir un actitud de responsibilitat pel que fa als compromisos adquirits en vers a ell mateix, als companys i al professorat. | B24 |
||
Saber identificar i debatre quina és l'actitud del fisioterapeuta, del pacient i del seu entorn davant d'un problema en el cas de limitació funcional, discapacitat o handicap analitzant l'entorn del pacient. | B23 |
||
Comprendre els conceptes bàsics de la legislació sanitària necessaris per al desenvolupament professional. | A19 A20 A25 A26 A27 |
B4 B9 |
C3 C5 |
Fer servir amb propietat els termes legals bàsics, definint-los correctament. | A25 |
B5 B19 |
C1 C5 |
Integrar-se en el funcionament del sistema sanitari i en un equip de salut . | A22 A23 A25 |
B9 B10 |
C4 C5 |
Saber si en una situació conflictiva determinada s'estan vulnerant els drets del pacient. | A25 A26 A27 |
B1 B2 B4 B9 B10 |
C5 |
Conèixer el seus drets i els seus deures com a treballador. | A19 A20 A21 A25 A26 A27 |
B1 B2 B9 B10 |
C1 C5 |
Entendre les responsabilitats civils i penals de la seva feina. | A20 A21 A25 A26 A27 |
B1 B2 B11 |
|
Entendre la necessitat del secret professional i respectar-lo. | A25 A26 A27 A28 |
B2 B9 B10 B11 B13 |
|
Saber comportar-se si el pacient no consent un tractament. | A20 A25 A26 A27 |
B2 B4 B9 B10 B13 B24 |
|
Conèixer el raonament ètic i aplicar-lo en la seva feina quotidiana. | A25 A26 A27 |
B1 B2 B9 B10 B11 B13 |
C5 |
Interessar-se per una actualització continuada dels seus coneixements i per una adquisició de noves habilitats, necessàries per a la millora de la seva feina. | A25 A26 A27 A44 A45 A46 |
B1 B2 B9 B10 B12 B13 |
C3 C4 C5 |
Desenvolupar la capacitat crítica del seu treball i el gust pel treball ben fet, que l'ajudin a millorar la qualitat de l'atenció als pacients. | A21 A25 A26 A27 A28 A43 A44 A45 A46 |
B9 B10 B13 B14 |