Fisioteràpia (1993) |
Assignatures |
FARMACOLOGIA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | FARMACOLOGIA | Codi | 14021102 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
3 | 3 | 0 | Obligatòria | Segon | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Definir el vocabulari específic. | |||
Conèixer les diferents formes farmacèutiques. | |||
Diferenciar les diverses vies d'administració de fàrmacs. | |||
Conèixer els avantatges i inconvenients de les diferents vies d'administració de fàrmacs. | |||
Indicar els factors que influeixen en l'absorció i distribució de fàrmacs. | |||
Explicar les conseqüències de la biotransformació dels fàrmacs. | |||
Descriure les principals vies d'eliminació de fàrmacs. | |||
Diferenciar els conceptes relacionats amb la farmacodinàmica. | |||
Senyalar els factors que influeixen en la variabilitat de la resposta farmacològica. | |||
Explicar els mecanismes d'acció dels fàrmacs més utilitzats en els pacients de fisioteràpia. | A18 |
||
Conèixer la importància i conseqüències de les reaccions adverses dels medicaments. | |||
Conèixer la terminologia i la metodologia utilitzades en la farmacovigilància. | |||
Motivar al fisioterapeuta perquè tingui una actitud alerta en matèria de farmacovigilància. | B9 B24 |
||
Distingir els diferents tipus d'interaccions farmacològiques. | |||
Senyalar com i quan es poden produir interaccions farmacocinètiques. Posar exemples. | |||
Senyalar interaccions farmacodinàmiques, posant exemples de cada una. | |||
Conèixer el mecanisme d'acció, les aplicacions clíniques i les principals reaccions adverses dels fàrmacs més representatius de cada grup farmacològic. | |||
Resoldre qüestions relacionades amb cada tema de manera raonada, cercant informació en contextos diferents a la classe magistral. | A41 |
B4 B5 B7 B13 B19 B25 |
|
Conèixer el funcionament de la iontoforesi i la fonoforesi. | |||
Conèixer els diferents documents que regulen el dopatge a l'esport. | |||
Saber escoltar el professor i els companys. | |||
Participar en la resolució de les preguntes d'autoaprenentage de forma voluntària. | B2 B5 B7 B18 B19 B20 B25 |
||
Saber com mantenir-se actualitzats en farmacologia a través de les diverses fonts d'informació científiques. | A41 |