2017_18
Guia docent 
Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
A A 
català 
Grau de Fisioteràpia (2010)
 Assignatures
  FARMACOLOGIA
   Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A11 Interactuar amb els seus companys i amb els professors argumentant els seus raonaments i reorganitzant fins a construir un tractament
Conèixer les malalties neurològiques més freqüents, la seva etiologia, fisiopatogènia, clínica, el tipus de pacient que tracten i de quina manera poden modificar el curs natural de la malaltia
Conèixer les malalties pneumològiques més freqüents seva etiologia, fisiopatogènia, clínica, el tipus de pacient que tracten i de quina manera poden modificar el curs natural de la malaltia
Conèixer les malalties cardiològiques més freqüents, la seva etiologia, fisiopatogènia, clínica, el tipus de pacient que tracten i de quina manera poden modificar el curs natural de la malaltia
Conèixer les malalties reumatològiques més freqüents, la seva etiologia, fisiopatogènia, clínica, el tipus de pacient que tracten i de quina manera poden modificar el curs natural de la malaltia
Conèixer algunes patologies concretes, normalment malalties o situacions cròniques que poden interferir amb la pràctica del seu treball habitual
Conèixer les causes primeres de les malalties, les principals manifestacions clíniques i els tractaments possibles
Definir el vocabulari específic
Conèixer les diferents formes farmacèutiques
Diferenciar les diverses vies d'administració de fàrmacs
Conèixer els avantatges i inconvenients de les diferents vies d'administració de fàrmacs
Indicar els factors que influeixen en l'absorció i distribució de fàrmacs
Explicar les conseqüències de la biotransformació dels fàrmacs
Descriure les principals vies d'eliminació de fàrmacs
Diferenciar els conceptes relacionats amb la farmacodinàmica
Assenyalar els factors que influeixen en la variabilitat de la resposta farmacològica
Explicar els mecanismes d'acció dels fàrmacs més utilitzats en els pacients de fisioteràpia
Conèixer la importància i conseqüències de les reaccions adverses dels medicaments
Conèixer la terminologia i la metodologia utilitzades en la farmacovigilància
Motivar al fisioterapeuta perquè tingui una actitud alerta en matèria de farmacovigilància
Distingir els diferents tipus d'interaccions farmacològiques
Assenyalar com i quan es poden produir interaccions farmacocinètiques
Assenyalar interaccions farmacodinàmiques, posant exemples de cadascuna
Conèixer el mecanisme d'acció, les aplicacions clíniques i les principals reaccions adverses dels fàrmacs més representatius de cada grup farmacològic
Conèixer el funcionament de la iontoforesi i la fonoforesi
Conèixer els diferents documents que regulen el dopatge en l'esport
 A37 Utilitzar les diverses fonts d'informació sobre medicaments (llibres, Internet, articles científics, catàlegs farmacològics, butlletins ,...)
Analitzar el contingut de les diferents fonts d'informació sobre un tema concret i sintetitzar en un resum
Saber exposar el treball realitzat, oralment en públic, utilitzant suports audiovisuals
Resoldre qüestions relacionades amb cada tema de manera raonada, buscant informació en contextos diferents a la classe magistral
Saber com mantenir-se actualitzats en farmacologia a través de les diverses fonts d'informació científiques
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Integrar diverses teories o models fent una síntesis personal i creativa adaptada a les pròpies necessitats professionals
 B2 Identificar i analitzar un problema per a generar alternatives de solució, aplicant els mètodes apresos
 B4 Gestionar l’aprenentatge autònom utilitzant les estratègies i recursos més adequats
 B5 Participar i col·laborar activament en les tasques de l’ equip i fomentar la confiança, la cordialitat i l’orientació a la tasca conjunta
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
 C4 Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric