Grau de Nutrició Humana i Dietètica (2010) |
Assignatures |
BASES D`EDUCACIÓ, ÈTICA I COMUNICACIÓ |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | BASES D`EDUCACIÓ, ÈTICA I COMUNICACIÓ | Codi | 14224003 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Primer | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Comunicació | Tema 1. El malalt i la seva malaltia considerat individualment. Tema 2. La família i l’entorn. Tema 3. Les habilitats de comunicació. Tema 4. Comunicació verbal i no verbal. Tema 5. Inici de la entrevista clínica. Tema 6. Les relacions amb el sistema sanitari. Tema 7. Com rep el pacient la informació? Com comunicar un diagnòstic, un tractament i un pronòstic? |
Ètica | Tema 8. Conceptes generals sobre ètica. principis ètics. Tema 9. Valors professionals. els conflictes ètics en la pràctica profesional Tema 10.Còdig ètic i deontològic del nutricionista-dietista |
Educació | Tema 11, La Promoció de la Salut. Tema 12, Àrees temàtiques de promoció de la salut. Tema 13, Educació sanitària, Educació per a la salut, Educació sobre salut com a eina fonamental de promoció de la salut. Tema 14, Escenaris de l’Educació per la salut: centre de salut, hospitals, lloc de treball, escola, comunitat. Tema 15, La Nutrició basada en la evidència. Tema 16, Eines de Treball-Educació per la Salut. Unitat de Programació, Pla Normalitzat de Treball. Tema 17, Els objectius i les seves qualitats. Tema 18, Els continguts i la seva determinació Tema 19, Metodologia d’ensenyança aprenentatge Tema 20, Estratègies didàctiques: comunicació-motivació. Clima d’aprenentatge. Tema 21, Mètodes, mitjans i recursos didàctics adaptats a les diferents necessitats educatives, escenaris i àmbits d’actuació Tema 22, Activitats i Recursos didàctics. |
Casos clínics | Treball de diferents casos clínics |