Grau de Nutrició Humana i Dietètica (2010) |
Assignatures |
BIOLOGIA CEL·LULAR I FONAMENTS DE GENÈTICA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | BIOLOGIA CEL·LULAR I FONAMENTS DE GENÈTICA | Codi | 14224004 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Primer | Primer |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A3 |
Identificar els components bàsics d'una cèl·lula eucariota de mamífer. Saber la terminologia bàsica més adequada per a referir-se a les diferents parts de l'organisme i que en posterioritat anirà ampliant. Aprendre els mètodes i les tècniques bàsiques per a l'estudi de les cèl·lules de manera que l'alumne sigui capaç d'aplicar per determinar diferències entre elles o verificar el correcte funcionament de les mateixes. Identificar els processos de divisió cel·lular i saber establir les diferències entre ells. Identificar i saber diferenciar les etapes del cicle cel·lular i els mecanismes de regulació dels mateixos. Coneixer les bases genètiques de la cel.lula eucariota i de l'esser humà | |
A17 |
Comprendre la importància i els mecanismes de la regulació genètica mediada per nutrients Comprendre les bases moleculars de l'absorció i digestió dels nutrients i les bases moleculars de la comunicació i senyalització cel·lulars, per tal que pugui entendre millor els seus aspectes fisiològics i patològics. Reconèixer i saber diferenciar els processos metabòlics essencials per a la vida d'una cèl·lula. Conèixer els bases genètiques per comprendre els fenòmens de nutrició | |
A34 |
Aprendre els mètodes i les tècniques bàsiques per a l'estudi de les cèl·lules de manera que l'alumne sigui capaç d'aplicar per determinar diferències entre elles o verificar el correcte funcionament de les mateixes. Comprendre els diferents aspectes que té la utilització dels nutrients, és a dir, els processos metabòlics que succeeixen a l'interior de la cèl·lula amb la intenció d'integrar els diferents dins de l'organisme. Comprendre la importància i els mecanismes de la regulació genètica mediada per nutrients Comprendre les bases moleculars de l'absorció i digestió dels nutrients i les bases moleculars de la comunicació i senyalització cel·lulars, per tal que pugui entendre millor els seus aspectes fisiològics i patològics. Identificar quins són els components més directament relacionats amb la nutrició i saber explicar el seu funcionament. Reconèixer i saber diferenciar els processos metabòlics essencials per a la vida d'una cèl·lula. Conèixer les bases genètiques de la cèl·lula eucariota i de l'esser humà | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Aprendre els mètodes i les tècniques bàsiques per a l'estudi de les cèl·lules de manera que l'alumne sigui capaç d'aplicar per determinar diferències entre elles o verificar el correcte funcionament de les mateixes. Ser capaç de reflexionar i resoldre les qüestions plantejades al llarg de les sessions teòriques i pràctiques. Comprendre els diferents aspectes que té la utilització dels nutrients, és a dir, els processos metabòlics que succeeixen a l'interior de la cèl·lula amb la intenció d'integrar els diferents dins de l'organisme. Identificar quins són els components més directament relacionats amb la nutrició i saber explicar el seu funcionament. Reconèixer i saber diferenciar els processos metabòlics essencials per a la vida d'una cèl·lula. Conèixer les bases genètiques de la cèl·lula eucariota i de l'esser humà Conèixer els bases genètiques per comprendre els fenòmens de nutrició Identificar els components bàsics d'una cèl·lula eucariota de mamífer. Saber la terminologia bàsica més adequada per a referir-se a les diferents parts de l'organisme i que en posterioritat anirà ampliant. Identificar els processos de divisió cel·lular i saber establir les diferències entre ells. Identificar i saber diferenciar les etapes del cicle cel·lular i els mecanismes de regulació dels mateixos. Identificar i saber diferenciar la cèl·lula en l'escala biològica. | |
B2 |
Aprendre els mètodes i les tècniques bàsiques per a l'estudi de les cèl·lules de manera que l'alumne sigui capaç d'aplicar per determinar diferències entre elles o verificar el correcte funcionament de les mateixes. | |
B4 |
Ser capaç d'obtenir, utilitzar i interpretar la informació científica a partir de les fonts bibliogràfiques. Aprendre els mètodes i les tècniques bàsiques per a l'estudi de les cèl·lules de manera que l'alumne sigui capaç d'aplicar per determinar diferències entre elles o verificar el correcte funcionament de les mateixes. Ser capaç de reflexionar i resoldre les qüestions plantejades al llarg de les sessions teòriques i pràctiques. | |
B9 |
Ser capaç d'obtenir, utilitzar i interpretar la informació científica a partir de les fonts bibliogràfiques. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa |