2012_13
Guia docent 
Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
A A 
català 
 
 
Grau de Nutrició Humana i Dietètica (2010)
 Assignatures
  INTEGRACIÓ DE LA NUTRICIÓ II
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries S’explicarà la dinàmica de l’assignatura i el cas clínic a desenvolupar
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Als PBLs 1,3, 5
- Els estudiants formaran grups.
- Els estudiants debatran i concretaran en el seu grup sobre les preguntes que hauran de fer a la pacient per resoldre el cas, en una situació d’una visita de seguiment en els sistema sanitari:
a) Història clínica amb exploració física,
b) Suggerir una orientació diagnòstica i, si és necessari , petició de proves complementaries.
- Cada grup d’estudiants identificaran els continguts corresponents
PBL1: interpretar la relació fisiopatològica i nutricional (Fisiopatologia, Fonaments de nutrició, i dieta) dels seus antecedents, i dels seus símptomes i, signes i,
PBL3: proposar una orientació diagnòstica i, si es necessitem, proves complementaries r d’acord amb les evidències científiques actuals Identifiqui les pautes nutricionals i/o dietètiques que han afavorit l’aparició de la patologia (Fonaments de nutrició, i components de la dieta i
PBL5: defineixi les característiques epidemielògiques que interessa conèixer del cas clínic, plantejar possibles factors de risc i definir possibles mesures preventives del cas clínic.

Als PBLs 2, 4, 6.
- Cada estudiant exposarà al grup els continguts que ha trobat i entre tots els membres del grup escriuran:
PBL2: la interpretació de la relació fisiopatològica i nutricional dels seus antecedents, i dels seus símptomes i, signes que justifiqui l’orientació diagnòstica,
PBL4: la justificació de la proposta de proves complementaries del pacient a partir de les evidències per confirmar una orientació diagnòstica las pautes nutricionals i/o dietètiques que han afavorit l’aparició de la patologia,
PBL6: la descripció de les característiques epidemiològiques, possibles factors de risc implicats i mesures preventives del cas clínic .
Presentacions / exposicions Als estudiants, de forma grupal, descriuran el cas clínic, en una presentació que exposaran de forma oral, davant del tribunal format per 3 professors.
Es valorarà que es realitzi en anglès.
Treballs Aquest mateix informe clínic, per escrit, i afegint una discussió, que es realitzarà en en format similar a les que es presenten en revistes biomèdiques, es presentarà de forma individual.
Es valorarà que es realitzi en anglès.
Atenció personalitzada Les professores atendran als estudiants quan ho sol•licitin tant forma virtual com de forma personal en el despatx, a hores concertades