Grau de Nutrició Humana i Dietètica (2010) |
Assignatures |
INTEGRACIÓ DE LA NUTRICIÓ II |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | INTEGRACIÓ DE LA NUTRICIÓ II | Codi | 14224109 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Tercer | Segon |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | S’explicarà la dinàmica de l’assignatura i el cas clínic a desenvolupar |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes | Als PBLs 1,3, 5 - Els estudiants formaran grups. - Els estudiants debatran i concretaran en el seu grup sobre les preguntes que hauran de fer a la pacient per resoldre el cas, en una situació d’una visita de seguiment en els sistema sanitari: a) Història clínica amb exploració física, b) Suggerir una orientació diagnòstica i, si és necessari , petició de proves complementaries. - Cada grup d’estudiants identificaran els continguts corresponents PBL1: interpretar la relació fisiopatològica i nutricional (Fisiopatologia, Fonaments de nutrició, i dieta) dels seus antecedents, i dels seus símptomes i, signes i, PBL3: proposar una orientació diagnòstica i, si es necessitem, proves complementaries r d’acord amb les evidències científiques actuals Identifiqui les pautes nutricionals i/o dietètiques que han afavorit l’aparició de la patologia (Fonaments de nutrició, i components de la dieta i PBL5: defineixi les característiques epidemielògiques que interessa conèixer del cas clínic, plantejar possibles factors de risc i definir possibles mesures preventives del cas clínic. Als PBLs 2, 4, 6. - Cada estudiant exposarà al grup els continguts que ha trobat i entre tots els membres del grup escriuran: PBL2: la interpretació de la relació fisiopatològica i nutricional dels seus antecedents, i dels seus símptomes i, signes que justifiqui l’orientació diagnòstica, PBL4: la justificació de la proposta de proves complementaries del pacient a partir de les evidències per confirmar una orientació diagnòstica las pautes nutricionals i/o dietètiques que han afavorit l’aparició de la patologia, PBL6: la descripció de les característiques epidemiològiques, possibles factors de risc implicats i mesures preventives del cas clínic . |
Presentacions / exposicions | Als estudiants, de forma grupal, descriuran el cas clínic, en una presentació que exposaran de forma oral, davant del tribunal format per 3 professors. Es valorarà que es realitzi en anglès. |
Treballs | Aquest mateix informe clínic, per escrit, i afegint una discussió, que es realitzarà en en format similar a les que es presenten en revistes biomèdiques, es presentarà de forma individual. Es valorarà que es realitzi en anglès. |
Atenció personalitzada | Les professores atendran als estudiants quan ho sol•licitin tant forma virtual com de forma personal en el despatx, a hores concertades |