2019_20
Guia docent 
Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
A A 
català 
 
 
Grau de Nutrició Humana i Dietètica (2010)
 Assignatures
  INTEGRACIÓ DE LA NUTRICIÓ I
   Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Comprendre, reflexionar i prendre consciència del funcionament del cos humà en condicions de salut per entendre les possibles alteracions patològiques.
Entendre i reflexionar sobre el paper que té el sistema nerviós en la relació amb l'entorn, així com la funció reguladora que du a terme conjuntament amb el sistema endocrí sobre el medi intern.
Comprendre les funcions del sistema cardiovascular i les seves interrelacions amb els sistemes respiratori i renal, fonamentalment a nivell de l'intercanvi de gasos i el control de la volemia.
Ser capaç d'exposar, tant oralment com per escrit, els coneixements adquirits de manera raonada i coherent.
Ser capaç d'obtenir, utilitzar i interpretar la informació científica a partir de les fonts bibliogràfiques.
Ser capaç de reflexionar i resoldre les qüestions plantejades al llarg de les sessions teòriques i pràctiques.
Comprendre, considerar i interessar-se per les fonts alimentàries dels diferents nutrients, els processos d'absorció i aprofitament dels diferents principis immediats i la seva regulació.
Comprendre, reflexionar i apreciar el paper que tenen les diferents vitamines, minerals i oligoelements sobre la salut.
Demostrar i deduir com els aliments són digerits i absorbits al llarg del tub digestiu.
 A6 Comprendre i reflexionar sobre les vies metabòliques utilitzades pels diferents principis immediats en situació post-prandrial, interdigestiva, dejuni i exercici físic.
Comprendre els diferents aspectes que té la utilització dels nutrients, és a dir, els processos metabòlics que succeeixen a l'interior de la cèl·lula amb la intenció d'integrar els diferents dins de l'organisme.
Comprendre i valorar la importància de l'alimentació sobre els processos oxidatius de l'home
Comprendre la importància i els mecanismes de la regulació genètica mediada per nutrients
Comprendre les bases moleculars de l'absorció i digestió dels nutrients i les bases moleculars de la comunicació i senyalització cel·lulars, per tal que pugui entendre millor els seus aspectes fisiològics i patològics.
Diferenciar els processos metabòlics dels àcids nucleics per tal d'entendre les aplicacions d'aquests coneixements en la investigació biomèdica.
Diferenciar amb claredat els components fonamentals de la matèria viva amb la finalitat de comprendre les bases moleculars de la nutrició.
Reconèixer i saber diferenciar els processos metabòlics essencials per a la vida d'una cèl·lula.
Definir els conceptes bàsics sobre l'estructura, la composició química i funcions de cada un dels components cel·lulars per reconèixer i saber diferenciar el paper de cada un d'ells.
Entendre la integració dels processos biològics que converteixen la cèl·lula per al seu bon funcionament.
Identificar quins són els components més directament relacionats amb la nutrició i saber explicar el seu funcionament.
Ser capaç d'obtenir, utilitzar i interpretar la informació científica a partir de les fonts bibliogràfiques.
Ser capaç de reflexionar i resoldre les qüestions plantejades al llarg de les sessions teòriques i pràctiques.
Valorar la importància de la integració metabòlica davant una determinada situació fisiològica
Valorar la importància del coneixement bàsic dels components fonamentals de la matèria viva amb la intenció d'aconseguir una adequada formació en l'àmbit de la nutrició humana.
Valorar les repercussions de la investigació en bioquímica i biologia molecular amb la finalitat que sigui capaç de les seves implicacions en l'àmbit de la nutrició humana.
Aprendre a determinar i calcular paràmetres bàsics relacionats amb la cinètica enzimàtica per tal de familiaritzar-se amb el treball de laboratori.
Comprendre, analitzar, considerar i valorar els sistemes biològics d'integració metabòlica relacionats amb la nutrició.
Valorar l'efecte del sistema hormonal sobre la regulació metabòlica-nutricional.
Analitzar l'efecte del dejuni de curta i llarga durada sobre el metabolisme i tenir en compte la seva transcendència en la nutrició.
 A17 Comprendre, reflexionar i prendre consciència del funcionament del cos humà en condicions de salut per entendre les possibles alteracions patològiques.
Conèixer els hàbits alimentaris en relació als consum d’aliments làctics en la nostra societat, la seva evolució i incorporació de productes alimentaris nous, en les diferents cultures, situacions socials i econòmiques
 A36 Comprendre, reflexionar i prendre consciència del funcionament del cos humà en condicions de salut per entendre les possibles alteracions patològiques.
Conèixer els hàbits alimentaris en relació als consum d’aliments làctics en la nostra societat, la seva evolució i incorporació de productes alimentaris nous, en les diferents cultures, situacions socials i econòmiques
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
 B2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
 B4 Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
 B5 Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Ser capaç d'obtenir, utilitzar i interpretar la informació científica a partir de les fonts bibliogràfiques.
 B9 Ser capaç d'obtenir, utilitzar i interpretar la informació científica a partir de les fonts bibliogràfiques.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa