2023_24
Guia docent 
Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
A A 
català 
Grau en Nutrició Humana i Dietètica (2010)
 Assignatures
  FARMACOLOGIA
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció de l'assignatura. Estructura, avaluació, bibliografia.
Sessió Magistral Impartició dels continguts teòrics de l'assignatura
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Lectura i interpretació d’una pauta terapèutica. Identificació de riscos nutricionals.

En aquesta pràctica s’analitzarà un pla terapèutic concret, fonamentalment farmacològic. Caldrà identificar els diferents fàrmacs, el seu grup terapèutic i la seva adequació a les malalties presents en el pacient. Es consideraran especialment aquells trastorns més prevalents, com són ara la hipertensió, obesitat, dislipèmies o diabetis. Es pretén que l’alumne sàpiga cercar informació general sobre aquests fàrmacs i especialment d’efectes adversos que puguin afectar el seu estat nutricional, així com diferenciar-los dels inherents a l’estat patològic del pacient. Alhora, caldrà que els alumnes proposin modificacions dietètiques que puguin minimitzar l’impacte dels fàrmacs administrats al pacient en la seva adequada nutrició.
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes En aquesta activitat es procedirà a analitzar un problema en el que es posarà de manifest que els fàrmacs administrats a un pacient poden constituir un factor de risc per a desenvolupar trastorns nutricionals o que pugui causar una interacció entre fàrmacs i nutrients.
Constarà de diferents sessions presencials en les que els alumnes, en grups reduïts (8-9 alumnes), analitzaran el problema i cercaran la informació necessària per a resoldre’l, tot aportant dades bibliogràfiques que recolzin la resolució i les actuacions a prendre per part dels professionals sanitaris a cura del pacient. D'aquesta tasca se'n derivarà un treball escrit i un resum, i caldrà fer una presentació oral a la resta de companys del curs i al professor.
Atenció personalitzada Reunions individualitzades per a atenció als alumnes. Aplicació d'estratègies per a la millora de l'estudi de l'assignatura.