2012_13
Guia docent 
Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
A A 
català 
 
 
Grau de Nutrició Humana i Dietètica (2010)
 Assignatures
  PLANIFICAR PROGRAMES D'EDUCACIÓ NUTRICIONAL
   Continguts
Tema Subtema
Tema 1 Educació per la salut. Concepte actual d’EpS. Agents d’Educació per la Salut. Paper dels professionals sanitaris en l’educació sanitària.

Tema 2 Factors condicionants de la conducta alimentaria i de l’acceptació al canvi de conducta: Edat, sexe, família, entorn escolar o laboral , entorn social
Tema 3. Disseny d’un programa d’Educació per la Salut.I Identificació dels problemes, determinació de prioritats, definició d'objectius
Tema 4. Disseny d’un programa d’Educació per la Salut.II determinació de les activitats i elecció de la metodologia d'intervenció, previsió de recursos, execució i avaluació.
Tema 5. Metodologia d’un programa d’educació Nutricional. Mètodes directes
Tema 6. Metodologia d’un programa d’educació Nutricional. Mètodes indirectes

Tema 7. Avaluació d’un programa d’educació nutricional I. Funcions de l’avaluació. Tipus d’avaluació.

Tema 8. Avaluació d’un programa d’educació nutricional II. Mètodes i tècniques de l’avaluació.

Tema 9. Educació per el consum. Prevenció. Bases d’actuació. Camps d’actuació generals (infantil, adolescent, adults, gent gran, gestació i lactància). Camps d’actuació específics (consumidors sans, consumidors amb malalties específiques)

Tema 10. Educació Nutricional a grups específics de població. Població general. Embaràs i lactància. Escolars. gent gran. Discapacitats. Malalties específiques.

Tema 11. Resultats dels programes d’Educació nutricional sobre la salut de la població.

Tema 12. Programes d’Educació nutricional actuals.