La presa de decisions clíniques implica un cert grau d'incertesa i error, però en absència de bona pràctica clínica i biomarcadors fiables, sovint és més un art que una ciència. Els metges poden construir efectivament i consistentment el procés de diagnòstic basant-se en els aspectes científics i evidències basades en el laboratori. En una estratègia pas a pas, proposem examinar la selecció i la utilitat de les proves diagnostiques complementàries, descriure les propietats d'aquestes proves, i explicar com els resultats de l’examen es poden utilitzar per augmentar el grau de certesa clínica.
L’ idioma preferentment serà l’anglès si és que el nivell dels estudiants no interfereix en la fluïdesa de les explicacions. El professor i l'alumne poden barrejar o canviar d’idioma evitant que la classe esdevingui en discussions lingüístiques. La exposició dels casos clínics serà sempre en anglès per familiaritzar l’alumne amb el vocabulari bàsic.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent