2010_11
Guia docent 
Facultat de Ciències Jurídiques
A A 
català 
 
 
Grau de Treball Social (2009)
 Assignatures
  COMUNICACIÓ I SOCIETAT DE LA INFORMACIÓ
   Continguts
Tema Subtema
1. Introducció general 1.1. El paradigma comunicatiu
1.2. La construcció social de la realitat
1.3. Mitjans i control social
1.4. Conceptes bàsics: comunicació de masses, objectivitat, sensacionalisme, manipulació, propaganda, pluralisme, accés, control democràtic, opinió pública...
2. Els emissors 2.1. El sistema mediàtic a Espanya, Catalunya i Tarragona: estructura i polítiques de comunicació
2.2. La producció periodística: noticiabilitat, rutines i agenda.
2.3. Les fonts d’informació: el paper dels gabinets i de les agències.
3. Els suports o canals 3.1. La premsa: característiques, condicionants, potencialitats. Models de premsa.
3.2. La ràdio: característiques, condicionants, potencialitats. Models de programació radiofònica.
3.3. La televisió: característiques, condicionants, potencialitats. L’arribada de la TDT. Models de televisió.
3.4. Internet i nous mitjans: característiques, condicionants, potencialitats.
4. Els missatges: models, gèneres i formats 4.1. Els gèneres periodístics en premsa, ràdio i televisió.
4.2. Control democràtic i autocontrol. El CAC i el codi deontològic del Col•legi de Periodistes.
4.3. Els gèneres de programes i formats audiovisuals.
4.4. Programació i graelles.
4.5. La publicitat i el patrocini.
5. Representació mediàtica i conflicte social 5.1. El poder de la representació mediàtica.
5.2. Tipus de distorsió representacional: infrarepresentació, biaix representacional, estereotip.
5.3. Els mitjans com a plataformes identitàries.
6. Recepció i influència 6.1. L’estudi de l’audiència: mètodes quantitatius i qualitatius.
6.2. Principals teories de la recepció i de l’opinió pública.
6.3. Mitjans i mobilització ciutadana.
6.4. Accés i participació dels ciutadans i de les organitzacions als mitjans.