Guia docent Facultat de Ciències Jurídiques |
català |
Grau en Treball Social (2009) |
Assignatures |
MODELS I TÈCNIQUES D'INTERVENCIÓ SOCIAL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2022_23 |
Assignatura | MODELS I TÈCNIQUES D'INTERVENCIÓ SOCIAL | Codi | 15224106 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
LA INTERVENCIÓ SOCIAL DES DELS DIFERENTS MODELS | - Introducció als models en d’intervenció al Treball Social - Bases conceptuals dels diversos models, objectius i metodologia - Avaluació crítica dels models |
CONCEPTES CLAUS EN TREBALL SOCIAL I PER A LA INTERVENCIÓ SOCIAL |
- La perspectiva psicosocial - Els problemes socials - Les diferents perspectives de la intervenció social - Perspectiva situada: anàlisi crítica de la intervenció social - Agents socials definits en la intervenció social |
LA INTERVENCIÓ SOCIAL |
- La intervenció en el procés de treball - Concepte d'intervenció. El fet d'intervenir. El canvi com objecte d’intervenció. - Acció social i intervenció social, - Les característiques de la intervenció en Treball Social - El context d’intervenció - Tipus d’intervenció |
LA DEMANDA |
- El concepte d’ajuda - El vincle com a generador de seguretat i confiança - La demanda Diferents definicions sobre el significat de la demanda La presentació de la demanda. El relat, els llenguatges analògics , la narrativa de la demanda. Condicionants que recauen sobre la demanda. Condicionants de la visió professional. – La lectura de la demanda. Treballar i clarificar la demanda. |
L'ENTREVISTA | - L’entrevista. Elements estructuradors de la relació i de l’atenció. - L’entrevista. Tipus d’entrevista: la primera entrevista, l’entrevista de devolució, l’entrevista de seguiment. - L’entrevista com a relació - L’entrevista com a procés - Estratègies i marcs per realitzar l’entrevista - Pautes per garantir la qualitat de les entrevistes |