2010_11
Guia docent 
Facultat de Ciències Jurídiques
A A 
català 
 
 
Grau de Treball Social (2009)
 Assignatures
  CLÍNICA SOCIAL I SUPERVISIÓ
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries S’introduirà la dinàmica de l’assignatura. Els casos que és tractaran i els models d’anàlisi.
Supervisió La supervisió en treball social és l’anàlisi de la pràctica dels seus professionals o estudiants. És un metatreball que se situa en la interfície entre la formació i el suport, conduïda per un professor. La supervisió és un procés i una relació que té l’objectiu de revisar el quefer i els sentiments que ho acompanyen, així com contrastar els marcs teòrics amb la praxi quotidiana dels professionals col.laboradors i els estudiants.
Supòsits pràctics/ estudi de casos És una metodologia de formació basada en la descripció exhaustiva d’una situació. Analitza situacions reals i permet una aplicació pràctica. Establint-se un entorn d’aprenentatge multidireccional, en xarxa, en el qual tots aprenen generant coneixement. Es presenta el cas i identifica els objectius que deuen arribar-se. La finalitat última no és tan solament l’anàlisi sinó la proposta de solucions viables a la situació plantejada. Els estudiants, de forma individual estudien el cas i plantejen solucions per a posteriorment establir una discussió per grups que dugui a una proposta de conjunt i per consens que serà presentada en l’aula. Finalment es discuteixen les propostes amb la moderació del professor i las presencia de professionals col.laboradors.
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes És un mètode de formació on es presenta un problema, s’identifiquen les necessitats d’aprenentatge es busca la informació necessària i finalment es retorna sobre el problema. És l’estudiant qui busca els coneixements que considera necessari per a resoldre el problema que es planteja, els quals conjuguen diferents àrees de coneixement. En ell hi ha implícites el desenvolupament d’activitats i actituds que fan prendre responsabilitats en l’estudiant que aporten valors i beneficis per a la millora personal i professional.