Guia docent Facultat de Ciències Jurídiques |
català |
Grau de Treball Social (2009) |
Assignatures |
TÈCNIQUES QUALITATIVES D'INVESTIGACIÓ SOCIAL |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | TÈCNIQUES QUALITATIVES D'INVESTIGACIÓ SOCIAL | Codi | 15224111 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
VASILACHIS DE GIALDINO I. , Estrategias de investigación cualitativa, , |
ANDER EGG. E. (1990): Técnicas de investigaciónsocial. México, El Ateneo. BLAXTER L, HUGHES C, TIGHT M, (2000): Como se hace una investigación. Barcelona. Gedisa. BELL J. (2005): Cómo hacer tu primer trabajo de investigación. Guía para investigadores en educación y ciencias sociales. Barcelona. Gedisa. GARCÍA FERRANDO, M.-IBÁÑEZ, J.- ALVIRA, F.(1986), El análisis de la realidadsocial. Métodos y técnicas de investigación. Madrid: Alianza Universidad. GARCIA JORBA, J. M. (2000): Diarios de campo. Madrid, CIS. GUASCH, O. (1997): Observación participante, Madrid, CIS. HAMMERSLEY, M.-ATKINSON, P. (1994), Etnografía. Métodos de investigación.Barcelona: Paidós. PUJADAS, Joan Josep(coord.)(2010), Etnografía.Barcelona : Editorial UOC. TAYLOR, S. J. i BOGDAN, R. (1986), Introducción a los métodos cualitativos deinvestigación. Buenos Aires: Paidós. VASILACHIS DE GIALDINO, I. coord. (2009): Estrategias de investigación cualitativa. Barcelona Ed Gedisa |
|
Complementària | |
ANGUERA, M. T. (1978): Metodología de la Observación en las Ciencias Humanas. Madrid, Cátedra. BARLEY, N. (1989), El antropólogo inocente. Barcelona, Anagrama. BOURDIEU, P., PASSERON, J.C. (1996): El oficio de sociólogo. México.Siglo XXI. CREME PH, LEA M. (2013): Escribir en la universidad. Barcelona. Gedisa. ECO, U. (1982): Cómo se hace una Tesis. Técnicas y procedimientos de investigación, estudio y GARCIA JORBA, J. M. (2000), Diarios de campo Madrid, CIS. GEERTZ, C. (1994), “’Desde el punto de vistadel nativo’: sobre la naturaleza del conocimiento antropológico”, a GEERTZ, C. Conocimiento local. Ensayos sobre lainterpretación de las culturas. Barcelona, Paidós: 73-90. LLOBERA, J. R. (1990). “El trabajo de campo,¿panacea antropológica o camisa de fuerza epistemológica?, a LLOBERA, J. R., La identidad de la antropología.Barcelona: Anagrama, pp. 23-52. MALINOWSKI, B. (1975), “Confesiones deignorancia y fracaso” a LLOBERA, J. R., Laantropología como ciencia., Barcelona: Anagrama, pp. 129-139. PONS, I. (1993), Programación de la investigación social. Madrid, CIS. PUJADAS, J. J. (1992), El método biográfico: El uso de las historias de vida en ciencias sociales.Madrid, CIS. VELASCO, H.-DÍAZ, A. (1997), La lógica de la investigación etnográfica.Un modelo de trabajo para etnógrafos de la escuela. Madrid: Trotta |