Grado en Trabajo Social (2009) |
Asignaturas |
TRABAJO SOCIAL Y TRASTORNOS MENTALES |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2023_24 | |||||||||||||||||
Asignatura (*) | TRABAJO SOCIAL Y TRASTORNOS MENTALES | Código | 15224218 | |||||||||||||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||||||||||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | Horarios y datos del examen | |||||||||||||
6 | Optativa | 2Q |
||||||||||||||||
Modalidad y lengua de impartición | Ver grupos de trabajo | |||||||||||||||||
Prerrequisitos | ||||||||||||||||||
Departamento | Antropología, Filosofia y Trabajo Social |
|||||||||||||||||
Coordinador/a |
|
Correo-e | elisa.abellan@urv.cat |
|||||||||||||||
Profesores/as |
|
|||||||||||||||||
Web | ||||||||||||||||||
Descripción general e información relevante |
La Salut mental és un element fonamental de la Salut ja que sense ella no hi ha Salut!". S’ha
definit com un estat de benestar que es recolza en la consciència de les
pròpies capacitats, el que suposa tolerar les tensions normals de la vida quotidiana,
mantenir una ocupació productiva i profitosa, així com una relació solidària
amb els altres i la comunitat. Per aquest motiu la promoció, protecció i
prevenció de la Salut és clau i no importa només a les ciències de la Salut i
la sociologia sinó també a l'economia i la política i és un fenomen plenament
social. La
visió de la Salut mental ha de ser inter i multidisciplinari des de una
perspectiva més amplia, integral i integradora en el sistema de Salut. S’entén
que la valoració de l’estat de Salut va mes enllà de la psicopatologia ja que
hem de considerar a la persona i la família, la missió dels diferents serveis,
el model de treball en xarxa i el rol dels diferents professionals que intervenen i especialment el del TS dins d'un equip interdisciplinari. La realitat d'avui és que hi ha una tendència augmentativa a que la població presenti cada vegada més determinats problemes de salut mental d’origen multifactorial i que són un repte per
a les societats pel cost que representa. Tenim la responsabilitat de
formar-nos en aquesta àrea atenent a que independentment del lloc final on
exercim la professió aquests problemes de salut mental poden estar presents de
manera significativa. Es desenvoluparan
alguns dels Trastorns de major incidència i s’analitzaran diferents situacions clíniques
conflictives per tal de familiaritzar-se amb les repercussions de patir alguns
problemes de salut mental greus i discriminar-los dels més lleus. També per aproximar a l'alumnat a les repercussions en el funcionament de les persones i les necessitats socials aparegudes. L'objectiu d'aquesta assignatura és la de donar una visió ajustada i real,
del món de les persones amb problemes de salut mental, desmitificant el
funcionament social d'aquestes, lluitant contra el estigma que pateixen i
aprenent a identificar les necessitats socials i mèdiques que pateixen per tal
de poder discriminar allò que és objecte de la nostra intervenció i així poder desplegar
les nostres habilitats i competències com a treballadors socials per poder afavorir el seu benestar. |
|||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |