Guia docent Facultat de Ciències Jurídiques |
català |
Grau en Treball Social (2009) |
Assignatures |
PRÀCTICUM D'INTERVENCIÓ |
Resultats d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | PRÀCTICUM D'INTERVENCIÓ | Codi | 15224401 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
18 | Pràctiques Externes obligatòria | Quart | 2Q conv. única |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CE1 |
Coneix l’estructura social i els processos de desigualtat social És capaç d’analitzar des d’una perspectiva psicosocial la realitat social i identifica les potencialitats dels individus i del seu context | |
CE2 |
Dóna resposta a través de l’aplicació d’estratègies d’intervenció als problemes socials Domina les tècniques pròpies del Treball Social que operen en la relació d’ajuda | |
CE4 |
Analitza els diferents dispositius públics i privats que configuren els serveis socials de Catalunya | |
CE5 |
Disposa de les eines necessàries per analitzar els reptes de futur de la societat del benestar | |
CE6 |
Domina les estratègies d’anàlisi dels contextos socials on opera el Treball Social Adquireix eines d’aplicació de tècniques de Treball Social | |
CE7 |
Articula propostes d’intervenció fonamentades en els resultats de la investigació | |
CE8 |
Diagnostica les situacions susceptibles d’intervenció i identifica els elements que operen sobre la relació d’ajuda Dissenya programes i projectes d’intervenció social Aplica les tècniques pròpies d’intervenció social | |
CE9 |
Sap analitzar necessitats i detectar situacions de risc social | |
CE10 |
Identifica els indicadors socials del conflicte Dissenya i avalua l’espai de mediació d’acord a la situació conflictiva Avalua l’impacte de l’acció mediadora en el conflicte | |
CE11 |
Domina les eines necessàries per analitzar les xarxes socials i institucionals És capaç de plantejar estratègies d’intervenció adequades al context de les xarxes | |
CE12 |
Coneix el sistema persona i les implicacions en la dimensió individual, grupal i comunitària Aplica les bases dels diferents models d’intervenció d’acord als contextos | |
CE13 |
Desenvolupa estratègies d’intervenció com a mesura de prevenció en intervenció individual i familiar | |
CE14 |
Aplica correctament les tècniques pròpies de la relació d’ajuda Aplica estratègies adequades per a protegir-se dels problemes amb els que opera | |
CE15 |
Fa reflexions des d’una perspectiva ètica sobre l’exercici professional | |
CE16 |
Coneix el funcionament de les organitzacions de serveis socials | |
CE17 |
Resol situacions pràctiques en relació a la protecció social Comprèn la importància de denunciar aquelles situacions que vulneren el benestar de les persones | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo. Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema. Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista. Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores. | |
CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup. Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment. Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup. Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes. | |
CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional. Identificar el propi procés d’aprenentatge. Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi. Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional. | |
CT7 |
Identificar els principals problemes ambientals. Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat. Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |