2021_22
Guia docent 
Facultat de Ciències Jurídiques
A A 
català 
 
Innovació en la Intervenció Social i Educativa (2018)
 Assignatures
  FENOMEN DE GRUP I TREBALL EN EQUIP
DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) FENOMEN DE GRUP I TREBALL EN EQUIP Codi 15685203
Ensenyament
Innovació en la Intervenció Social i Educativa (2018)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
4 Optativa 2Q
Modalitat i llengua d'impartició Veure grups activitat
Prerequisits
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Pedagogia
Coordinador/a
PUIG CRUELLS, CARMINA
Adreça electrònica carmina.puig@urv.cat
marta.badia@urv.cat
Professors/es
PUIG CRUELLS, CARMINA
BADIA SOLÉ, MARTA
Web
Descripció general i informació rellevant
Aquesta assignatura s'imparteix en dues modalitats. En la modalitat pròpia (semipresencial) i en docència en línia. Podeu consultar els continguts, les competències i els resultats d'aprenentatge, les metodologies i l'avaluació en els apartats corresponents de la guia. La planificació prevista en la guia es basa en la modalitat semipresencial.




Aquesta assignatura aprofundeix en el que serà el marc teòric general sobre els fenòmens que esdevenen en els grups i en els equips. Es tractarà sobre el treball en grup i la comprensió dels fenòmens de grup. Aquest són una eina imprescindible per a la comprensió i transformació de les dinàmiques infrapsíquiques i relacionals, complementaria a altres abordatges individuals. Les intervencions en el marc de lo social y educatiu necessiten d’un abordatge múltiple que tingui en compte tant la dimensió individual , la familiar i la social facilitant la comprensió dels contextos del treball. També les activitats de direcció o coordinació d’equips de treball social o educatiu i també de recerca necessiten de la formació en el treball de grup ja que aquest resulta imprescindible per a comprendre les dinàmiques relacionals dins de les organitzacions humanes. El coneixement d’aquestes dinàmiques i l’habilitació de professionals amb eines de treballs adients faciliten el desenvolupament saludable dels grups. El treball en equip es concebut com a una eina usada en les organitzacions que avancen. Com a éssers que vivim en societat, ens trobem amb moltes situacions en les que ens cal treballar o actuar en equip. Treballar en equip no és fàcil i aconseguir veritables comunitats de pràctiques i/o equips intel·ligents és complex. En aquesta assignatura ens proposem identificar, analitzar i conèixer les característiques dels bons equips per orientar els nostres respectius equips de treball cap a la millora de les seves capacitats. La Metodologia emprada serà la promoció d’espais de reflexió i d’exercici del pensament on es posen en relació i es contrasten els coneixements teòrics i l’aprenentatge de l’experiència. A partir de la pròpia experiència compartirem amb els companys els continguts que exposen els experts en el tema. En aquest espai tenen cabuda aspectes més personals i/o respostes vivencials o sentiments que en la metodologia de la supervisió poden trobar orientació i suport.

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent