2006_07
Universidad
Rovira y Virgili
Guía docente 
Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials
A A 
 
 

Secretaría

És la unitat de gestió que circumscriu el seu àmbit d’actuació bàsicament a aquells tràmits administratius que afecten els expedients dels alumnes de la Facultat. Ofereix informació administrativa i acadèmica a l’alumnat i al professorat, i dóna suport als òrgans de govern del centre en els temes de la seva competència.

Personal:  Eduard Pié i Barberà (cap de secretaria)    /   Gerard Sellés Valls   /   Miquel Romero Trabalón   /   Montserrat Vidal Serra

Telèfon: 977.75.98.03   /   Fax:  977.75.98.56   /   Adreça electrònica: capsfcee@fcee.urv.es

Horari d’atenció:     Matí: de dilluns a divendres, de 10 h a 13 h   /   Tarda: dilluns, dimarts i dimecres, de 16 h a 18 h

                           Juliol (només matí):  de dilluns a divendres, de 10 h a 13 h   /   Agost: horari especial (es comunicarà oportunament)  

 

PROCÉS DE MATRICULACIÓ
A. MATRÍCULA ALUMNES DE NOU ACCÉS (AUTOMATRÍCULA)

Els alumnes de nou accés heu de formalitzar la matrícula pel procediment d'Automatrícula a les Aules d'informàtica de la Facultat on rebreu el suport administratiu de la Secretaria. La Universitat ha preparat enllaços i guies de procediment que podeu consultar a la web de la URV: http://www.urv.cat

El calendari concret del dia i l'hora en què us correspon matricular es publicarà a la Web de la Facultat http://www.fcee.urv.es  i/o als taulers d'avisos de Secretaria.

La matrícula s'inicia per la lletra inicial alfabètica resultant del sorteig establert per la Generalitat de Catalunya. Aquest curs s'iniciarà per la lletra P.

La Normativa de Permanència estableix en 60 el nombre de crèdits mínims en què s'ha de matricular un/a alumne/a que es matricula per primera vegada en un primer cicle. Quan l'alumne/a ja disposa d'un títol universitari, el nombre de crèdits mínims a matricular s'estableix en 30.

CALENDARI DE MATRÍCULA PER ALS ALUMNES DE NOU ACCÉS

El termini d'ajustament, modificació i ampliació de la vostra matrícula, sense que se us apliqui el cost de la taxa de modificacions i ampliacions, serà com a màxim fins a 5 dies naturals després d'haver realitzat la matrícula, i es pot fer directament per automatrícula. L’ajustament no s’aplicarà en els casos de matrícula fora de termini.

 
B. MATRÍCULA ALUMNES DE 2N CICLE DE NOU ACCÉS

Els alumnes admesos en el curs 2006/2007 al 2n cicle de les llicenciatures d’Administració i Direcció d’Empreses i d’Economia en les convocatòries respectives que preveu la normativa d’accés es matricularan a l’Aula d’Informàtica de la Facultat. El calendari de matrícula és el següent:

 

C. MATRÍCULA A PARTIR DE 2N ANY (MATRÍCULA PER INTERNET)

L'alumne/a es matricula sota la seva responsabilitat i té l'obligació de conèixer i respectar les condicions de la normativa de matrícula i la normativa acadèmica. Aquestes normes estan disponibles a la Web de la Universitat: http://wwwa.urv.net/la_urv/3_organs_govern/secretaria_general/legislacio/2_propia/auniversitaria/docencia/html/normativa_academica_i_matricula_0607.htm

A diferència dels alumnes de nou accés que es matricularan a les Aules d'informàtica de la Facultat, cal formalitzar la matrícula a través del sistema d'Automatrícula mitjançant Internet. A partir de la Web de la URV (http://www.urv.cat) accedireu des de qualsevol ordinador, sempre que aquest tingui els requeriment tècnics necessaris. Per donar-vos el suport necessari, la Universitat ha preparat enllaços i guies de procediment. Si hi ha alumnes que no disposeu d'ordinador per formalitzar la matrícula, podreu fer-la a les Aules d'informàtica de la Facultat.

El calendari concret del dia i l'hora a partir del qual us heu de matricular es publicarà a la Web de la URV (http://www.urv.cat)- Alumnes – Informació Matrícula – Automatrícula Internet – Cita prèvia).

La matrícula s'inicia per la lletra inicial alfabètica resultant del sorteig establert per la Generalitat de Catalunya. Aquest curs s'iniciarà per la lletra P.

CALENDARI DE MATRÍCULA PER ALS ALUMNES DE CURSOS ANTERIORS

ALUMNES QUE ENTRE LES CONVOCATÒRIES DE FEBRER I JUNY HÀGIU SUPERAT TOTS ELS CRÈDIT DE QUÈ S’HAN MATRICULAT EL CURS ANTERIOR (S'HAN DE MATRICULAR PER  INTERNET)

ALUMNES AMB CONVOCATÒRIA PENDENT AL SETEMBRE I ALUMNES AUTORITZATS A REPRENDRE ESTUDIS (S'HAN DE MATRICULAR PER  INTERNET)

El termini d'ajustament, modificació i ampliació de la vostra matrícula, sense que se us apliqui el cost de la taxa de modificacions i ampliacions, serà com a màxim fins a 5 dies naturals després d'haver realitzat la matrícula, i es pot fer directament per automatrícula. L’ajustament no s’aplicarà en els casos de matrícula fora de termini i de reprendre estudis (període extraordinari).

 
DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR PER ALS ALUMNES QUE ES MATRICULEN PER INTERNET

Els qui us matriculareu per internet, fora de les instal·lacions de la URV, en principi no heu de lliurar cap documentació. Únicament és necessari presentar la documentació justificativa corresponent si us trobeu en alguna de les situacions següents:

  1. Si us matriculeu en una classe de matrícula que té reducció (família nombrosa, personal URV, etc). No obstant això, si en els arxius de la URV consten els documents acreditatius de la resolució amb vigència per curs corresponent, en la mesura que sigui possible la informació ja constarà, automàticament, prèviament a la data en què us matriculeu
  2. Si presenteu sol·licitud de beca. La documentació es podrà presentar abans del dia assignat per a la matrícula i, en el cas que no ho feu, fins a 10 dies naturals després d'haver-la realitzat. Transcorregut aquest termini, es procedirà d'ofici a la regularització de la matrícula, amb els efectes que corresponguin.
 
RESGUARD DE LA MATRÍCULA A RETORNAR A SECRETARIA

Una vegada formalitzada la matrícula per internet, cal retornar a la Secretaria o al Punt d’Informació Universitària un resguard imprès de matrícula degudament signat, moment en qual us lliurarem l’agenda i la guia docent de la Facultat.

 
CONCEPTE D'ALUMNES QUE FINALITZEN ESTUDIS

Correspon als alumnes a qui us manqui per acabar la carrera igual o menys de:

 
NOVETAT EN LA CONVOCATÒRIA ADDICIONAL

Qualsevol alumne/a que estigui en disposició de finalitzar la carrera (CE menys de 72 crèdits, ADE menys de 90 crèdits, ECO menys de 90 crèdits), pot sol·licitar convocatòria addicional. Es sol·licitarà des de la matrícula marcant l’opció de convocatòria addicional de les assignatures que es vulgui. L’estudiant/a que matricula alguna assignatura amb convocatòria addicional haurà d’abonar el preu del crèdit que correspongui per a cada assignatura que vulgui optar a la convocatòria esmentada.

 
BEQUES

Els impresos per sol·licitar les beques s'obtenen als Estancs i a la Web http://www.mec.es.

Els alumnes que presenteu la sol·licitud/credencial de beca haureu de:

  1. Matricular-se obligatòriament com a sol·licitants de beca.
  2. Pagar les taxes, l’assegurança escolar i els serveis voluntaris, si s’escau, dins del termini marcat pel resguard de matrícula.
  3. Emplenar correctament la classe de  matrícula  corresponent que la Universitat aplicarà en cas que la sol·licitud de beca sigui desestimada (ordinària, família nombrosa, etc.), i adjuntar, si s’escau, els justificants corresponents.  Si no ho fa, en el cas de denegació de la beca, no podrà gaudir dels beneficis corresponents.         

En el cas que no hàgiu presentat la beca abans o en el moment de la matriculació, tindreu temps de fer-ho fins al 31 d’octubre al Servei de Gestió Acadèmica i Estudiants de Tarragona (c/ Escorxador s/n, telèfon 977 55.95.12).

Un cop concedides o denegades les beques, el Servei de Gestió Acadèmica i Estudiants procedirà a efectuar les regularitzacions econòmiques pertinents a cada estudiant/a, d’acord amb la normativa vigent. Independentment que l’estudiant/a sol·liciti revisió de la resolució, caldrà que faci efectiu l’import de la matrícula

 
FORMES DE PAGAMENT DE LA MATRÍCULA

L'import de la matrícula (crèdits i despeses de matriculació i expedient acadèmic) haurà de ser abonat preferentment a través de pagament domiciliat.  En el moment de formalitzar la matrícula, caldrà que indiqueu les dades bancàries on es farà el càrrec del/s rebut/s generat/s.

Podeu triar en el moment de formalitzar la matrícula entre el pagament únic o el fraccionat.

  1. Pagament únic: pagament íntegre d'un sol cop l'import de la matrícula. Aquest import es carregarà al compte corresponent de l'alumne/a a partir del 6è dia natural d'haver formalitzat la matrícula.
  2. Pagament fraccionat: podeu fraccionar el pagament de la matrícula en dos terminis de quantia similar. El primer es carregarà al compte corresponent de l'alumne/a a partir del 6è dia natural d'haver formalitzar la matrícula. El segon a partir del dia 1 de desembre. Es podrà aplicar el pagament fraccionat sempre que l’import total a pagar dels crèdits matriculats sigui superior a 150,25 €.
  3. Finançament fraccionat (mensualitats): l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) posa en marxa uns Préstecs i Ajuts als estudiants universitaris. L'adreça de la Web on us podeu connectar per obtenir més informació és: http://agaur.gencat.net

 

TRÀMITS ADMINISTRATIUS

La URV posa a la vostra disposició a la pàgina www.urv.cat (Alumnes – Gestió Acadèmica i Administrativa) informació sobre els tràmits i models de sol·licituds dels processos més habituals d’interès per als alumnes.