Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
ADE-A1 |
Understand the basic micro-and macroeconomic principles involved in business management. |
|
ADE-A2 |
Find, analyze and interpret quantitative and qualitative information of a financial, accounting, economic, social and legal nature that is relevant to the taking of business decisions. |
|
ADE-A3 |
Develop people management skills and can conduct negotiations to make favorable and sustainable agreements in the area of business management. |
|
ADE-A4 |
Understand the nature of companies or other private or public institutions and how they work. They are also familiar with their functional areas, and understand their competitive and institutional field and strategic dimension. |
|
ADE-A5 |
Run a business or other public or private institution and direct or manage any of their functional areas (human resources, administration and finance, sales and marketing, operations). |
|
ADE-A6 |
Draw up projects about overall management or the functional areas of a company that reflect their ability to identify and carry out business initiatives. |
|
ADE-A7 |
Scientifically analyze case studies of businesses and business problems and can draw up consultancy reports that respond to these problems. |
|
MK-1 |
Reconèixer els conceptes fonamentals de l'empresa, les seves funcions, especialment el Màrqueting, en un entorn global |
|
MK-2 |
Reconèixer i analitzar el comportament dels agents econòmics i el funcionament dels mercats |
|
MK-3 |
Dissenyar i implementar decisions estratègiques de màrqueting |
|
MK-4 |
Dissenyar les diferents parts d'un pla de màrqueting fins a la seva implementació |
|
MK-5 |
Elaborar i interpretar la informació comptable i financera de l'empresa |
|
MK-6 |
Interpretar i aplicar els conceptes jurídics bàsics que afecten l'empresa |
|
MK-7 |
Calcular i aplicar mètodes quantitatius i qualitatius aplicats a l'empresa i el màrqueting |
|
MK-8 |
Analitzar les necessitats del consumidor i avaluar els seus comportaments en l'àmbit del màrqueting |
|
MK-9 |
Reconèixer els fonaments de la direcció comercial i la direcció d'equips comercials |
|
MK-10 |
Dissenyar i implementar estratègies de màrqueting digital, amb el suport de les diferents eines disponibles |
|
MK-11 |
Aplicar les principals polítiques de RRHH sobre la base de l'organització humana de l'empresa |
|
MK-12 |
Planificar estratègicament la comunicació organitzacional en les seves dimensions interna, externa, comercial i corporativa |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
B1 |
Learning to learn |
|
B2 |
Effective solutions to complex problems |
|
B3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
|
B4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
|
B5 |
Teamwork, collaboration and sharing of responsibility |
|
B6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
|
B7 |
Sensitivity to environmental issues |
|
B8 |
Management of complex technical or professional projects |
|
MK-CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç. |
|
MK-CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
|
MK-CT3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi. |
|
MK-CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
|
MK-CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses |
|
MK-CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional. |
|
MK-CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
C1 |
Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English |
|
C2 |
Be advanced users of the information and communication technologies |
|
C3 |
Be able to manage information and knowledge |
|
C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
|
C5 |
Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals |
|
C6 |
Be able to define and develop their academic and professional project |