2007_08
Guia docent 
Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials
A A 
català 
 
 
Administració i Direcció d´Empreses (2002)
 Assignatures
  CREACIÓ D'EMPRESES
   Continguts
Tema Subtema
TEMA 1 L’EMPRESARI EMPRENEDOR 1.1. Concepte d'empresari: funcions, perfil, motivacions i habilitats de l’emprenedor.
1.2. Formes alternatives per convertir-se en empresari
1.3. El procés de creació d’una nova empresa.
TEMA 2 LA IDEA DE NEGOCI 2.1. Concepte, definició i fonts de la idea de negoci: innovació.
2.2. Tècniques de creativitat per a generar idees de negoci.
2.3. Mètodes d’avaluació i selecció de la idea de negoci.
TEMA 3 LA VISIÓ ESTRATÈGICA DEL NEGOCI 3.1. Conceptualització de productes i serveis i delimitació del mercat.
3.2. Anàlisi l’entorn general i de la competència.
3.3. Estratègies competitives per a l’etapa inicial del negoci.
3.4. Factors d’èxit i de fracàs de la supervivència de les noves empreses.

TEMA 4 EL PLA D’EMPRESA 4.1. Què és i per a què serveix el pla d’empresa.
4.2. Estructura bàsica del pla d’empresa: continguts.
4.3. Euroeina: aplicació informàtica per a la confecció del pla d'empresa.
4.4. Anàlisi bàsic de la viabilitat del projecte de nova empresa.
TEMA 5 ASPECTES JURÍDICS I TRÀMITS DE CONSTITUCIÓ 5.1. Elecció de la forma jurídica: tipus i característiques bàsiques.
5.2. Tràmits administratius per a constituir la nova empresa.
TEMA 6 FINANÇAMENT, SUPORT I AJUDES 6.1. Fonts de finançament del projecte
6.2. Suport i ajudes: entitats i conceptes
6.3. Creació d’empreses des de la universitat.